به گزارش آفتاب شرق
نسل تازه مرسدس بنز CLA که در واقع نسخه ارزانتر کلاس C است، در سال ۲۰۲۶ به بازار میآید. بر پایه اظهار آلمانیها، این ماشین از موتور دولیتری چهارسیلندر توربوشارژر قوت خواهد گرفت که جیلی و رنو آن را گسترش دادهاند. یقیناً مرسدس تنظیمات این موتور را مطابق دلخواه خود در آلمان انجام داده است.
پیشرانه مرسدس بنز CLA تازه را Horse Powertrain Limited گسترش داده است. جیلی و رنو این اندوختهگذاری مشترک را انجام داده است که مقصد آن تشکیل موتورهای احتراق داخلی است. پیشرانه دولیتری توربوشارژر رنو و جیلی که روی بنز CLA نصب خواهد شد، حداکثر ۲۵۰ اسببخار قوت و ۳۶۰ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. این پیشرانه در چین ساخته میشود اما آلمانیها مبدل کاتالیزوری جدیدی برای تطبیق با استانداردهای آلایندگی اروپا را روی آن نصب خواهند کرد. فرایند تشکیل بینقارهای امکان پذیر مقداری پیچیده به نظر برسد اما منعکسکننده ماهیت جهانی شدن روزافزون مهندسی ماشین است.
جزئیاتی دیگر از نسل تازه مرسدس بنز CLA
نصب موتور جیلی رو مرسدس بنز چندان شگفت نیست؛ چراکه «لی شوفو»، مدیر اجرایی جیلی، ۱۰ درصد از سهام مرسدسبنز را در اختیار دارد. جیلی این چنین اندوختهگذاری مشترکی با مرسدسبنز برای ساخت خودروهای الکتریکی هوشمند دارد. این چنین نسل تازه بنز CLA تنها خودرویی نیست که از موتورهای دیگر برندها منفعت گیری میکند. نسل اول و دوم CLA 180d به موتورهای دیزلی ساخت رنو نیسان تجهیزمی بود.
موتور چهارسیلندر تازه جیلی میتواند با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی همراه شود. موتور استارتر در جعبهدنده ادغام میشود تا توانایی رانندگی نرمتر و کارآمدتری تشکیل شود. در کنار موتور چینی، نسل تازه بنز CLA به سیستم پیشرفته پشتیبانیراننده تجهیزخواهد می بود که استارتاپ چینی Momenta آن را گسترش داده است. مرسدس بنز از سال ۲۰۱۷ حمایتکننده Momenta بوده است. جنرال موتورز، سایک و یونگفنگ کپیتال که متعلق به «جک ما» است، از دیگر اندوختهگذاران مومنتا می باشند.
در کنار نسخه بنزینی، نسل تازه CLA با پیشرانه الکتریکی و بر پایه پلتفرم ۸۰۰ ولتی نیز تشکیل خواهد شد. این چنین AMG تصمیم دارد نسخه الکتریکی CLA تازه را تیون کند و قوت بیشتری از موتورهای آن استخراج کند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی