با نزدیکشدن به انتخابات ریاستجمهوری ایالاتمتحده در سال ۲۰۲۴، گوگل خبرداد که انواع خواستهای مربوط به انتخابات را محدود میکند. از اغاز سال ۲۰۲۴، چتبات بارد و پلتفرم جستجوی مولد (SGE) این شرکت در جواب به مسائل حساس انتخاباتی با احتیاط عمل خواهند کرد. پیشازاین دیگر غولهای فناوری همانند متا و شبکه اجتماعی ایکس نیز مواضع خود را دراینباره اظهار کرده بودند.
بر پایه گزارش رویترز، گوگل حرف های است که با تمرکز زیاد تر بر نقش هوش مصنوعی، روی اراعه خدمات به رأیدهندگان و کمپینهای دچار در این انتخابات کار خواهد کرد. ایالاتمتحده تنها کشوری نیست که ناظر انتخابات سرنوشتساز در سال ۲۰۲۴ خواهد می بود؛ سال آینده در هند و آفریقای جنوبی نیز انتخابات ملی برگزار خواهد شد.
برنامه غولهای فناوری برای انتخابات سال ۲۰۲۴
در کنار عمل تازه گوگل برای محدودسازی بارد و دیگر پلتفرمهای این شرکت، متا نیز مدتی پیش خبرداد که به کمپینها و تبلیغکنندگان سیاسی اجازه نمیدهد از پلتفرمهای تبلیغاتی تازه هوش مصنوعی این شرکت منفعت گیری کنند.
درهمینحال، ایکس، شبکه اجتماعی «ایلان ماسک»، چند ماه پیش حرف های می بود که اجازه تبلیغات سیاسی در ایالاتمتحده را به نامزدها و احزاب سیاسی میدهد. اتحادیه اروپا درحال بازدید این موضع ایکس است. این چنین این شرکت حرف های که تیم ایمنی خود را قبل از انتخابات ایالاتمتحده افزایش میدهد. قابل ذکر است که پیشازاین، توییتر (ایکس جاری) هر نوع تبلیغات سیاسی را از سال ۲۰۱۹ در پلتفرم خود ممنوع کرده می بود.
شرکتهای بزرگ فناوری باید از قوانین تازه اتحادیه اروپا پیروی کنند که از آنها میخواهد تبلیغات سیاسی را بهوضوح روی پلتفرمهای خود برچسبگذاری کنند و افشا کنند که چهفردی و به چهمقدار برای آن هزینه کرده و کدام انتخابات را مقصد قرار داده است.
اتحادیه اروپا با توافقنامه اولیه خود در رابطه مقررات جامع هوش مصنوعی، قدم مهمی درزمینه ایمنسازی هوش مصنوعی برداشته است. این قانون پیشگامانه که بهگفتن «قانون هوش مصنوعی» شناخته میبشود، بهجستوجو ترویج و گسترش هوش مصنوعی اخلاقی و مسئولانه و درعینحال افت خطرات احتمالی مرتبط با این فناوری است.
منبع