هلدینگ زرین بیشتر از ۱۲ سال است که در صنعت مالی سرزمین فعالیت میکند. زرین پلاس، سرویس کشبک این هلدینگ، از سال ۹۷ راهاندازی شده است. گزارش کارکرد سالانه این سرویس تا آخر تابستان ۱۴۰۲ را دربرمیگیرد. گزارش میگوید زرین پلاس در این زمان در عرصه تعداد فروشگاههای عضو، تخفیف دریافتی کاربران، تعداد کاربران فعال، تعداد و مبلغ تراکنشها رشد داشته است و رقم های مربوط به این حوزهها هر کدام چند برابر شدهاند. این چنین امکانات خرید اعتباری، برداشت مبلغ کشبکها علاوه بر حالت نقدی اسبق، به طور کوپن، بسته اینترنت و شارژ هم به این سرویس اضافه شده است.
زرین پلاس چه میکند؟ از ریفرال مارکتینگ تا صرفه جویی در هزینهها
زرینپلاس یک فضای دوجانبهی سودآور، هم برای فروشگاهها و هم برای مشتریان آنها است. افزایش فروش و وفادارسازی مشتریان مهمترین قیمت افزوده زرین پلاس برای فروشگاهها و افت هزینههای سبد خرید و سهولت در امور پرداختی از با اهمیت ترین خدمات زرین پلاس به کاربران است.
امکاناتی که این اپلیکیشن به کاربران میدهد عبارت است از:
- تخفیف (تا ۲۵ درصد) بهصورت بازپرداخت به کاربر (کشبک) بهازای هر خرید بدون محدودیت حداقل و حداکثر مبلغ
- دریافت جایزه ریفرال یا هدیه دعوت از دوستان در ازای معارفه اپ به دیگران
- یافتن راحت تعداد بسیاری از فروشگاههای تخفیفدار در اصناف گوناگون (سوپرمارکت، میوهفروشی، پروتئینی، نانوایی، رستوران، کافه، پوشاک و…) در اطراف کاربر، به همراه ساعت کار آنها و فاصله آنها از کاربر روی نقشه و امکان مسیریابی در گوگل با کلیک روی مسیریابی
- امکان دیدن نمره و نظر مشتریان قبلی یک کسبوکار برای اشکارکردن بهترینها و ثبت نظر
- امکان فهرست کردن محلهای همیشگی خرید و ساختن لیست “مورد علاقه”
- نمودار آمار خریدهای کاربر به تفکیک نوع محصول و مقدار بعدانداز و …
کاربرد زرینپلاس برای کسبوکارها هم دادن فرصتی است برای معارفه موثر و منطقهای کسبوکار جهت تشکیل مزیت رقابتی.
نگاه کلی به آمار
زرین پلاس اکنون ۱۲۶۷۲ فروشگاه عضو دارد و در سال ۱۴۰۱ توانست ۴۲۳% زیاد تر از سال قبلش فروشگاه جذب کند. ۳۰% این فروشگاهها زنجیرهای می باشند.

تعداد کاربران در شهریور ۱۴۰۲ برابر با ۱،۸۳۵،۳۴۶ نفر بوده است. این کاربران مجموعا ۲۴،۵۱۱،۱۹۷،۵۱۲ (۲۴ میلیارد) تومان کشبک گرفته اند که ۸۰% این مبلغ در ۱۲ ماه قبل به کاربران داده شده است.

مبلغ کل تراکنش در زرین پلاس ۱،۴۶۳،۹۰۸،۵۷۷،۴۵۵ (بیشتر از ۱.۴ هزار میلیارد) تومان بوده است.

پراکندگی
بنابر اظهار زرین پلاس رتبه اول و دوم بیشترین تعدادفروشگاه زرین پلاسی به ترتیب متعلق به تهران و تبریز است.

اپلیکیشن زرین پلاس ۴۰ نوع صنف و محصول دارد که کاربران با خرید از آنها تخفیف به طور برداشت نقدی، کوپن، بسته اینترنت و شارژ دریافت میکنند. بیشتر این فروشگاهها به خریدهای معمول و الزامی مربوط خواهد شد.

دادههای انتشار شده زرین پلاس مشخص می کند که بیشترین تراکنشها هم در سوپرمارکتها و خریدهای روزانه انجام میبشود که تخفیفهای آنها میتواند به صرفهجویی در هزینههای روزمره پشتیبانی کند.
زرین پلاس در یک سال قبل از کجا به کجا رسیده است؟
در ادامه گزارش، زرین پلاس خبرداد که در این زمان ۱۲ ماهه در عرصه تعداد تراکنش، تعداد کاربران فعال اپ و گردش مالی رشدهایی بعضا تا ۶ برابر داشته است. در آخر شهریور ۱۴۰۲ تعداد کاربران فعال این سرویس که حداقل یک ترانکش در ماه داشتهاند به ۵۱۲،۸۱۶ نفر رسیده است. تعداد تراکنشها به ۷۹۷،۴۱۱ و مبلغ تراکنش به ۱.۲ هزار میلیارد تومان رسیده بوده که در زمان انتشار کردن گزارش به ۱.۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.



فروشگاههای زنجیرهای
اکنون فروشگاههای زنجیرهای که قسمت عمدهای از خریدهای روزمره مردم از آنها انجام میبشود، عضو زرین پلاس می باشند که شامل افق کوروش، یاران دریان و گندم خواهد شد.

همکاران تجاری
بنا بر این گزارش، همکاران زرین پلاس در عرصه پرداخت الکترونیک به ترتیب تعداد فروشگاه عضو عبارت هستند از: شقایق، افق کوروش (فروشگاههای زنجیرهای)، تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)، بهپرداخت ملت، شرکت گندم طلایی کوروش (فروشگاههای زنجیرهای)، پرداخت نوین، آسان پرداخت، شرکت کارت اعتباری ایران کیش، زرینپال و سداد.


زرین پلاس در اپ استورها
اپلیکیشن زرین پلاس در اپ استورها بیشتر از ۹۰۰ هزار بار نصب شده و کاربران در بازار، گوگلپلی و مایکت بیشتر از ۶ هزار نظر درمورد آن دادهاند.

فایل PDF این گزارش را میتوانید از اینجا دریافت کنید.
منبع