هدست اپل ویژن پرو که بیشتر از هفت ماه پیش رونمایی شد، نزدیک به سه هفته دیگر اراعه میبشود. اپل در حال آمادهسازی پروسه فروش گسترده این دستگاه ۳۴۹۹ دلاری است. فروش این محصول همانند دیگر دستگاههای اپل نیست و کاربران برای خرید با پروسهای زمانگیر مواجه می باشند. فقط دیدن دموی محصول نزدیک به ۲۵ دقیقه طول میکشد!
بلومبرگ در گزارش تازه خود میگوید در دستگاههای قبلی، خریداران نیازی به طیکردن پروسههای طویل یا دیدن دمو برای خرید نداشتند، اما در رابطه هدست تازه حالت متفاوت است. برای خرید دیگر محصولات اپل، کاربران به فروشگاهها میروال و سپس از بازدید، عمل به خرید میکنند. اما در رابطه ویژن پرو فقط دیدن دموی محصول نزدیک به ۲۵ دقیقه طول میکشد.
اپل با یکی از سختترین چالشهای بازاریابی در تاریخ خود روبه رو میبشود. اراعه هدست ویژن پرو قرار است از تاریخ ۱۳ بهمنماه اغاز بشود. اپل اراعه این دستگاه تازه را طلوع عصر جدیدی میداند. این شرکت انتظار دارد هدست ویژن پرو در ابتدا فروش خوبی داشته باشد، اما بعد از آن تقاضا افت اشکار کند. درنتیجه به فروشگاههای خردهفروشی حرف های شده که فضای بیشتری را برای قسمت فروش هدست ویژن پرو تعلق بدهند. وقتی که آیپاد، آیفون، آیپد و اپل واچ اراعه شد، اپل با سناریوی متغیری مواجه می بود.
پروسه فروش هدست ویژن پرو اپل از دیگر محصولات این شرکت سختتر است
نمایش دموی فروش هدست اپل ویژن پرو حداقل ۲۵ دقیقه طول میکشد و فروشندگان با پروسهای زمانگیر برای فروش و نمایش این محصول مواجه می باشند. اپل برای آموزش پرسنل فروش خود، ماهها است تلاش میکند و برخی از نمایندگان فروش برای آموزش به کالیفرنیا سفر کردهاند تا در دوره آموزشی فروش این دستگاه شرکت کنند.
این اولینبار است که اپل محصولی را بهفروش میرساند که پروسه فروش آن تا این اندازه زمانگیر است و میتواند خارج از حوصله کاربر باشد. بزرگترین فروشگاههای این شرکت در حال برنامهریزی فروش می باشند و مکانهایی برای نمایش دستگاه و دموی آن طراحی شده است.
در زمان فروش هدست ویژن پرو ابتدا چهره کاربر با برنامهای شبیه فیس آیدی اسکن میبشود. در ادامه کاربر با دیگر قابلیتهای دستگاه آشنا میبشود تا بتواند در رابطه خرید آن تصمیمگیری کند. باید دید با دقت به دموی ۲۵ دقیقهای این محصول، کاربران با چه مشکلات فرد دیگر در میانه خرید این هدست روبه رو خواهند شد.
منبع