قیمت و شرایط فروش تیگو ۷ پرو پرمیوم توسط مدیران ماشین اظهار شد و مشتریان میتوانند نسبت به خرید این ماشین عمل کنند.
شرکت مدیران ماشین امروز قیمت و شرایط فروش تیگو ۷ پرو پرمیوم را اظهار کرده است. بر پایه این شرایط فروش، قیمت مصوب این کراس اوور ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اظهار شده است. یقیناً برای این ماشین شرایط فروش اقساطی هم اظهار شده است که بر پایه آن مشتریان می توانند با پیش پرداخت حداقل ۶۰ درصدی از کل مبلغ و با دریافت تسهیلات تا ۶۰ ماهه، خودروی تازه فونیکس را خریداری کنند. سود انصراف در این شرایط فروش ۱۲ درصد است و زمان تحویل هم ۹۰ روز کاری گفتن شده است.
مشخصات تیگو ۷ پرو پرمیوم
تیگو ۷ پرو پرمیوم تفاوت فنی خاصی با نسخه قبلی ندارد و هم چنان زیر کاپوت پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو را داریم که توان تشکیل نهایت قوت ۱۵۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد. قوت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می بشود و این دقیقا همان مشخصاتی است که قبلا در تیگو ۷ پرو دیده می شد.
اما تفاوت مهم در امکانات رقم می خورد. در تیگو ۷ پرو پرمیوم آینه الکتروکرومیک اضافه شده که این آپشن در نسخه قبل وجود نداشت. دیگر تحول مربوط به سنسور نقطه کور است که به نسخه پرمیوم اضافه شده است. این چنین رادار خط خوان و هشدار برخورد از عقب هم به نسخه تازه اضافه شده است. علاوه بر این در تیگو ۷ پرو پرمیوم سنسور باران و سنسور پارک جلو اضافه شده است تا تیپ تازه به مراتب فول تر از تیپ قبلی شده باشد.
علاوه بر امکانات ذکر شده، در تیگو ۷ پرو پرمیوم آپشن هایی نظیر ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری و کشش، دسته دنده الکترونیکی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دنده عقب داینامیک، کروز کنترل، سنسور نور، صندلی راننده ۶ حالته برقی، صندلی شاگرد ۴ حالته برق، گرم کن صندلی های جلو، شارژر وایرلس، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، نورپردازی کابین، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، سقف پانورامیک و استارت ماشین بوسیله ریموت را می بینیم که این امکانات در تیگو ۷ پرو دیده می شد.
۱۸ آبان ۱۴۰۰
بازدید و قیاس
چری تیگو ۷ یکی از چندین محصول خودروساز چینی است که توسط مدیران ماشین در ایران مونتاژ میبشود و به فروش میرسد. مدل مفهومی این کراساوور در سال ۲۰۱۲ معارفه شد و چهار سال سپس روی خط تشکیل قرار گرفت. اراعه رسمی ماشین چری تیگو ۷ اکسلنت به ایرانیها در اواسط تابستان ۹۶ اغاز شد و از پاییز سال ۹۷ هم تیپ IE آن به بازار داخلی آمد. مشخصات فنی این دو تیپ یکسان است، اما کابین تیپ IE با تیپ اکسلنت در ۱۸ مورد با هم تفاوت دارند. چینیها بعدها نسل دوم این ماشین را با نام چری تیگو ۷ پرو معارفه کردند که فعلا به ایران نرسیده است.
مزایا و معایب
+ طراحی داخلی باکیفیت
+ آپشنهای زیاد تر از رقیب ها
+ منفعت گیری از زنجیر تایم
+ آپشنهای زیاد تر تیپ IE نسبت به تیپ اکسلنت
– اندازه یکسان با تیگو ۵
– تک دیفرانسیل
– تک دیفرانسیل
مشخصات فنی
چری تیگو ۷ مشخصات فنی یکسانی با آریزو ۶ و آریزو 5T دارد و از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قوت ۱۴۷ اسب بخار منفعت گیری میکند، اما برعکس این دو ماشین همخانواده، دارای گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۶ سرعته است.
مشخصات کلی
نوع موتور
|
خطی بنزینی
|
حجم موتور
|
۱.۵ لیتر |
سیلندر / سوپاپ |
۴ / ۱۶
|
تنفس موتور
|
توربوشارژ |
قوت |
۱۴۷ اسب بخار
|
گشتاور
|
۲۱۰ نیوتن.متر |
گیربکس |
۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه
|
محور محرک
|
دیفرانسیل جلو
|
شتاب |
۱۰.۲ ثانیه
|
شدت
|
۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
|
مصرف سوخت |
۶.۷ لیتر در صد کیلومتر
|
استاندارد آلایندگی
|
یورو ۵ |
فرمان |
برقی
|
بدنه
|
کراساوور |
نوع رینگ |
آلومینیومی
|
ابعاد و ظرفیت ها
طول
|
۴۴۳۲ میلیمتر
|
عرض
|
۱۸۳۷ میلیمتر |
ارتفاع |
۱۶۷۰ میلیمتر
|
فاصله محورها
|
۲۶۵۰ میلیمتر |
وزن خالص |
۱۴۴۰ کیلوگرم
|
تعداد سرنشین
|
۵ نفر |
ظرفیت صندوق عقب |
۴۱۴ لیتر
|
حجم مخزن سوخت
|
۵۷ لیتر |
قطر رینگ |
۱۸ اینچ
|
آپشن ها و امکانات
کروز کنترل
|
دارد
|
کروز کنترل هوشمند
|
ندارد |
کنترل ایستایی در سربالایی |
دارد
|
کنترل شدت در سرازیری
|
دارد |
کنترل کشش |
دارد
|
کنترل پایداری
|
دارد |
اتو پارک |
دارد
|
سنسور جلو
|
دارد |
سنسور عقب |
دارد
|
رادار نقطه کور
|
ندارد |
رادار تحول لاین |
ندارد
|
رادار تصادف جلو
|
ندارد |
رادار تصادف عقب |
ندارد
|
ترمز ضدقفل
|
دارد |
ترمز کمکی |
دارد
|
ترمز اضطراری
|
ندارد |
ترمز پارک برقی
|
دارد
|
اتولایت |
دارد
|
چراغ روز
|
دارد |
دکمههای کنترلی فرمان |
دارد
|
گرمکن فرمان
|
ندارد |
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی |
دارد
|
ناوبری
|
ندارد |
نمایشگر هدآپ |
ندارد
|
دوربین عقب
|
دارد |
دوربین جانبی |
دارد
|
دوربین ۳۶۰ درجه
|
دارد |
کیسه هوا
|
دارد
|
ورود بدون کلید |
دارد
|
استارت بدون کلید
|
دارد |
تهویه اتوماتیک |
دارد
|
صندلی برقی راننده
|
دارد |
صندلی برقی سرنشین جلو |
ندارد
|
گرمکن صندلی جلو
|
ندارد |
سردکن صندلی جلو |
ندارد
|
آینه بغل برقی
|
دارد |
گرمکن آینه بغل |
دارد
|
پانوراما
|
دارد |
سانروف |
دارد
|
حتما بخوانید:
ثبت خواست فروش ماشین
طراحی ظاهری
طراحی ظاهری چری تیگو ۷ سرشار از المانهای جوانپسند و اسپرت است که همانند به هیچکدام از تولیدات قبلی چری نیست و ظاهر نزدیک و آیندهنگرانهای را از خود به نمایش گذاشته است.
در این کراساوور چینی ناظر چشمان تندوتیز و تا حدودی خشن هستیم که حالتی مصمم به چهره ماشین بخشیده است. طراحی چراغها شباهت بسیاری به نوک نیزه سربازان دارد. جلوپنجره نیز از انواع و اقسام نوارهای باریک و مواج راه اندازی شده و یک نوار کرومی چراغهای جلو را به یکدیگر پیوند داده است.
طراحی سپر جلو هماهنگی خوبی با دیگر المانها داشته و نمود خوشایندی برای نمای مواجه چری تیگو ۷ رقم زده است. منفعت گیری از یک خط شانهای که از انتهای چراغ عقب تا حوالی گلگیر جلو کشیده شده، افت سادگی پروفیل جانبی بدنه و عضلانیتر نمود کردن این قسمت از ماشین را به جستوجو دارد. مطرح چراغهای عقب سنخیت چندانی با چراغهای جلو نداشته و میتوانست طراحی هماهنگتری داشته باشد.
طراحی در صندوق عقب نیز به طور نسبتا ساده انجام شده که یقیناً جزئیات زیاد تر به کار رفته در قسمت مشکی رنگ سپر عقب توانسته سادگی در صندوق را تا حد بسیاری جبران کند.
بهطور کلی چری تیگو ۷ از یک نوع طراحی ظاهری نزدیک، آیندهنگرانه و جسورانه برخوردار شده که علاوه بر جلب نظر مثبت مشتریان مسنتر و خانوادهها، میتواند جوانترها را نیز به سوی این کراساوور چینی بکشاند.
مشخصات چری تیگو ۸
طراحی داخلی
بعد از ورود به درون کابین چری تیگو ۷ با نوعی طراحی مینیمالیستی روبه رو خواهید شد که اگر نمایشگر لمسی را ندیده بگیریم، جزئیات چندانی، به اختصاصی در نیمه بالایی داشبورد مشاهده نخواهد شد.
این سبک طراحی که بر خلاف نمای بیرونی ماشین جزئیات بسیاری را در برنمیگیرد، برگرفته از تمایلات فکری آیندهنگرانه طراحان داخلی چری تیگو ۷ بوده که تلاش در تشکیل فضای مدرن با حداقلها دارد.
طراحی دریچههای تهویه در دو طرف نمایشگر مرکزی زیاد مدرن نمود کرده و چینش دکمهها روی کنسول میانی اسایش خاصی را درون خود نهان کرده است. مطرح داخلی غربیلک فرمان گرچه کاملا خلاقانه به نظر میرسد اما اصلا قشنگ نبوده و نمای نسبتا زشتی به فضای کابین داده است. با این حال مطرح اسپرت کیلومترشمار پشت فرمان تشدیدکننده جاذبههای جوانپسند کابین تیگو ۷ بوده و نمودهای نسبتا مهیجتری روبه رو چشمان راننده پدید آورده است.
متریال داشبورد در مثالهای قدیمیتر (تیپ اکسلنت) از جنس پلاستیک خشک می بود که چندان حس خوشایندی به کاربران منتقل نمیکرد اما در نسخه تازه تیگو ۷ یعنی مدل ۹۸، از فوم نرم برای نیمه بالایی داشبورد منفعت گیری شده که جهت ترقی کیفیت کابین ماشین شده است. از نظر ظرفیت فضای داخلی نیز پنج سرنشین بزرگسال با حداقل محدودیت میتوانند از کابین چری تیگو ۷ منفعت کافی ببرند.
این چنین ظرفیت فضای صندوق عقب این ماشین کراس اوور جمعوجور برابر با ۴۱۴ لیتر است که از این نظر از برخی سدانهای چینی همانند برلیانس کوچکتر است، با این حال مشکلات چندانی را به جهت جای دادن وسایل و ملزومات یک مسافرت خانوادگی ۴ تا ۵ نفره بر کاربران تحمیل نمیکند. در صورت نیاز، ظرفیت فضای بار بعد از خواباندن صندلیهای تا ۱۱۲۰ لیتر افزایش اشکار خواهد کرد.
تیگو ۷؛ ردهبیشترین چری
چری تیگو ۷ ردهبیشترین و بزرگترین کراساوور خودروساز چینی، یقیناً قبل از رونمایی فونیکس تیگو ۸ پرو است که در سال ۹۶ با تیپ اکسلنت به ایرانیها معارفه شد و از سال ۹۷ تیپ IE آن روی خط مونتاژ مدیران ماشین قرار دارد.
قیمت چری تیگو ۷ اکنون (بهمن ماه ۱۴۰۰) بیشتر از یک میلیارد تومان است و خرید ماشین با این قیمت برای همه مقدور نیست.
مبع