به گزارش آفتاب شرق
در نمایشگاه اینترباتری ۲۰۲۴ در سئول کره جنوبی، بزرگترین تولیدکنندگان باتری این سرزمین به اراعه نوآوریهای جذابی برای آینده خودروهای برقی پرداختند. از جمله این نوآوریها میتوان به باتری ساخت SK On اشاره کرد. باتری تازه کرهای به طور خاص برای منفعت گیری در هوای سرد طراحی شده است. به حرف های شرکت سازنده، این باتری مشکل افت برد خودروهای برقی در زمستان را رفع میکند.
باتری Winter Pro LFP برای افت نگرانی از افت برد حرکتی در مناطق سردتر طراحی شده است. در مناطق سردسیر ناظر ضعف کارکرد باتری خودروهای برقی هستیم. در حالی که باتریهای لیتیم آهن فسفات معمولی امکان پذیر ۵۰ تا ۷۰ درصد برد حرکتی خود را در دمای ۲۰- درجه سانتیگراد از دست بدهند، باتری تازه SK On ظرفیت شارژ را تا ۱۶ درصد و مقدار تخلیه را تا ۱۰ درصد در قیاس با باتری لیتیم آهن فسفات سنتی بهبود میبخشد.
باتری کرهای و خریداران آمریکایی
این شرکت این چنین باتریهای سریعشارژ Advanced SF و +SF خود را به نمایش گذاشت. دیگر باتری تازه کرهای توانایی بالایی در بازیابی شارژ دارد .باتری Advanced SF بر پایه باتری نیکل بالای SF این شرکت و با زمان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد فقط ۱۸ دقیقه، چگالی انرژی را تا ۹ درصد بهبود میبخشد درحالی که شدت شارژ را از دست نمیدهد. در عین حال، باتری +SF زمان شارژ را به ۱۵ دقیقه افت میدهد.

سامسونگ SDI شریک تجاری تازه استلانتیس و جنرال موتورز نیز در این نمایشگاه وجود داشت و از برنامه خود برای تجاریسازی باتریهای حالت جامد رونمایی کرد. به گزارش بلومبرگ، این شرکت تصمیم دارد تشکیل زیاد باتریهای پیشرفته را تا سال ۲۰۲۷ اغاز کند. این شرکت کرهای این چنین حرف های که زمان شارژ ۹ دقیقهای را برای سال ۲۰۲۶ مقصد قرار داده است. زیرشاخه سامسونگ میخواهد باتریهایی با طول عمر ۲۰ ساله تشکیل کند.
این دو شرکت سازنده باتری کرهای بههمراه LG Energy Solutions در تلاش می باشند تا با غولهای تولیدکننده باتری چینی رقابت کنند. مقامات آمریکایی نیز در این نمایشگاه وجود داشتند تا شرکتهای کرهای را تشویق به ساخت کارخانههایی مطابق با قانون افت تورم کنند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
منبع