به گزارش آفتاب شرق
صبح امروز «منوچهر منطقی»، معاون حملونقل وزارت صمت، از جایگاه خود کنار رفت و صندلی خود را به «احمد آقایی» داد. بااینحال، منطقی هم چنان در وزارت صمت وجود دارد. وزیر صمت با صدور یک حکم، منوچهر منطقی را بهگفتن مشاور وزیر و مدیر پروژه ارتقا و نوآوری در صنعت ماشین منصوب کرد. رسانههای اقتصادی گزارش کردهاند که منطقی استعفا کرده می بود و استعفای او با موافقت وزیر صنعت همراه شد.
نگاهی به اسبق منوچهر منطقی
منوچهر منطقی از زمان اغاز فعالیت دولت سیزدهم، بعد از یک دوره غیبت، بار دیگر به وزارت صنعت بازگشته است. منطقی از آذر ۱۳۸۱ تا فروردین ۱۳۸۸، مدیرعامل ایرانماشین می بود. بعد از ایرانماشین، او به مدیرعاملی سازمان صنایع هوایی رسید. در سال ۱۳۹۴، منطقی بهگفتن رئیس مرکز ملی فضایی منصوب شد. بعد از آن نیز به جایگاه دبیر ستاد گسترش فناوریهای فضایی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری رسید. منطقی از اسفند ۱۴۰۰، بهگفتن معاون وزارت صنعت ایفای نقش کرده است.
منوچهر منطقی طی دوران فعالیتش در نهادهای گوناگون، مدام از تشکیل ملی حمایتکرده. آخرین اخباری که از او شنیدهایم، به پروژه پژو پارس مربوط میشود. منطقی او در اغاز اسفندماه خبرداد که بر پایه توافق حاصلشده با سازمان استاندارد، تشکیل پژو پارس در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت. اظهار این خبر از سوی او به مخاطب اینگونه القا میکند که او حمایتکننده مهم ادامه تشکیل پژو پارس بوده است.
این چنین طی دوره تصدی او بر ایرانماشین، محصولاتی همچون پژو ۲۰۶ صندوقدار، سمند سورن و پژو ۴۰۵ SLX به تشکیل رسیدند تا تنوع سبد محصولات این شرکت افزایش یابد. این خودروها محصولاتی محبوب و پرفروش در بازار ایران می باشند و تا سالها روی خط تشکیل قرار داشتهاند. منطقی این چنین در اظهارنظرهای خود بر تأثیر تورم بر قیمت ماشین پافشاری داشت. به حرف های او، اگر تورم افت یابد، قیمت ماشین نیز کنترل خواهد شد. تأثیرات جابهجایی در معاونت حملونقل وزارت صمت را طی سال ۱۴۰۳ توانایی می کنیم.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
منبع