به گزارش آفتاب شرق
به حرف های «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، احتمالا ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده همه پیکسلهای بازیهای ویدیویی در لحظه با منفعت گیری از هوش مصنوعی ساخته شوند. او پیشبینی میکند که در پنج سال آینده در اوج تغییرات هوش مصنوعی خواهیم می بود و در هر لحظه امکان پذیر یک نوآوری تازه ببینیم.
بر پایه گزارش Tom’s Hardware، جنسن هوانگ بعد از مراسم رونمایی تراشه هوش مصنوعی Blackwell B200 یک جلسه سوالوپاسخ با مطبوعات برگزار کرد که یکی از سؤالات مربوط به پتانسیل هوش مصنوعی برای ساخت بازیهای ویدیویی می بود. هوانگ میگوید انتظار دارد ظرف پنج تا ده سال آینده بازیهایی ببینیم که پیکسلهای آنها در لحظه با هوش مصنوعی ساخته خواهد شد. به عبارت دقیقتر، پردازشگرهای گرافیکی هوش مصنوعی در آیندهای نزدیک خواهند توانست بهجای رندرکردن هر فریم، در لحظه گرافیک هر پیکسل از بازی را خود تشکیل کنند.
هوش مصنوعی در مسیر ساخت بازیهای ویدیویی
در ماههای قبل ناظر پیشرفت دیدنی مدلهای هوش مصنوعی مولد همانند میدجرنی و Sora در تشکیل عکس و ویدیو بودهایم، بااینحال هم چنان زمان نسبتاً بسیاری تا ساخت کامل یک جهان سهبعدی با هوش مصنوعی مانده است. این که هوش مصنوعی بتواند در لحظه جهان سهبعدی بسازد و کاربر در آن پیش برود و بازی کند، مقداری دور از باور است، بااینحال باتوجه به حرف هایهای جنسن هوانگ، احتمالا تا ۱۰ سال دیگر این چنین امری به حقیقت بپیوندد.
یقیناً اکنون نیز برخی شرکتها و استودیوهای بازیسازی از هوش مصنوعی برای صرفهجویی در زمان، افزایش منفعتوری و یا دیگر موارد منفعت گیری میکنند. برای مثال شرکت یوبیسافت چند روز قبل مثالهای اولیه شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) مبتنی بر هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت که «NEO NPC» نامیده خواهد شد. کاربران میتوانند با داشتن یک آواتار با این NPCها مکالمه طبیعی داشته باشند، یقیناً تا این مدت اشکار نیست این NPCها قرار است در کدام بازی این شرکت حاضر باشند.
بهطورکلی، همهگیری هوش مصنوعی و متنبازبودن برخی مدلها بدان معناست که حتی افرادی که دانش مقداری در عرصه کدنویسی دارند، میتوانند در آینده نزدیک سهم قابلتوجهی در گسترش بازیهای ویدیویی داشته باشند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
منبع