اینستاگرام در قیاس با یوتوب درآمد تبلیغاتی بیشتری دارد_آفتاب شرق

مریم یزدانی
3 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۳۲.۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت که ۲۷ درصد از کل درآمد متا را راه اندازی می‌دهد. این رقم از درآمد تبلیغات یوتوب نیز (۲۸.۸ میلیارد دلار) زیاد تر است. متا این رقم های را در یک پرونده قضایی علنی کرد که رشد سریع اینستاگرام از زمان خرید آن در سال ۲۰۱۲ را مشخص می کند.

بر پایه گزارش بلومبرگ، پرونده متا در دادگاه کمیسیون فدرال تجارت (FTC) مشخص می کند که در سال ۲۰۲۱، درآمد تبلیغات اینستاگرام ۳۲ میلیارد دلار می بود که از ۲۸.۸ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی یوتوب زیاد تر است. برخلاف یوتوب که ۵۵ درصد از هر دلار درآمد تبلیغاتی را به صاحبان محتوا می‌دهد، اینستاگرام و اکثر شبکه‌های اجتماعی دیگر زیاد کمتر از این رقم را هزینه می‌کنند.

درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در قیاس با یوتوب

اسنادی که در دادگاه FTC انتشار شده است، به‌خوبی مشخص می کند که در این سال‌ها اینستاگرام تحت مالکیت متا چه مقدار سریع رشد کرده است. متا در سال ۲۰۱۲، اینستاگرام را وقتی که تنها یک استارتاپ اشتراک عکس بدون درآمد با تعداد انگشت‌شماری کارمند می بود، خریداری کرد.

اکنون بر پایه اسناد و گزارش‌های گوناگون، درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۱.۳ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۷.۹ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۳۲.۴ میلیارد دلار و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نیز نزدیک به ۱۶.۵ میلیارد دلار بوده است.

شکاف درآمدی یوتوب با اینستاگرام تنها به سال ۲۰۲۱ محدود نمی‌شود؛ درآمد پلتفرم ویدیویی گوگل در گزارش سالانه خود ۱۹.۷ و ۱۵.۱ میلیارد دلار برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ می بود. به‌طور کلی، اینستاگرام با صرف هزینه زیاد کمتری توانسته است تولیدکنندگان محتوای بیشتری را به‌سمت خود بکشاند.

مطابق گزارش‌ها، این رقم های نشان خواهند داد که سهم درآمد متا از اینستاگرام از ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۰، به تقریباً ۳۰ درصد در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ رسیده می بود.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار



منبع

Share This Article