جمعه, اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۴

اغاز فروش اقساطی تاکسی های برقی با وام ۶۰۰ میلیونی_آفتاب شرق

مریم یزدانی
7 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

مطرح جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی برقی کرمان موتور اغاز شد.

به گزار اقتصاد آنلاین در مطرح اظهار شده از سوی کرمان موتور، قیمت قطعی ماشین یک‌ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان اظهار شده اما کرمان موتور تخفیف ۲۵ میلیون تومانی در نظر گرفته است.

مبلغ پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان شامل آورده راننده و مبلغ اسقاط ماشین و تسهیلات کرمان موتور ۶۰۰ میلیون تومان اظهار شده است، صندوق کارآفرینی امید نیز ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این مطرح تعلق داده است.

مشخصات فنی کی ام سی J7 EV

کی ام سی جی ۷ برقی یک سدان موتور جلو است که برای به حرکت درآوردن خود به یک پیشرانه برقی به همراه پک باتری ۵۰.۱ کیلوواتی وابسته است. حداکثر قوت موتور جک جی ۷ برقی چیزی نزدیک به ۱۴۲ کیلووات است که در این بین ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور توسط این پیشرانه به سوی چرخ‌ها ارسال خواهد شد. نتیجه به‌کارگیری این موتور و باتری روی اتاق کی ام سی جی ۷، به وجود آمدن شتاب صفر تا صد ۷.۶ ثانیه است.

این مقدار شتاب در عمل و تحت شرایط استاندارد قابل دسترس بوده و نسبت به نسخه بنزینی چیزی نزدیک به ۲ تا ۳ ثانیه سریع تر است که می‌تواند یک رانندگی همراه با شوق و افزایش ترشح آدرنالین در سرنشینان را به جستوجو داشته باشد. به‌اختصاصی که شتاب صفر تا ۵۰ این ماشین برقی تنها برابر ۳.۵ ثانیه است درمجموع خودرویی چالاک محسوب می‌شود.

قیمت و شرایط واگذاری تاکسی برقی اظهار شد

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران او گفت: در سال ۱۴۰۳ ناظر داخل شدن ۲۵ هزار خودروی برقی، ۲ هزار و پانصد تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی خواهیم می بود.

نشاط مالکی سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، در رابطه تاکسی‌های برقی او گفت: یکی از دغدغه‌های جدی در حوزه شهری آلودگی هواست. در همین جهت شهرداری تهران به سمت برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی حرکت می‌کند. ما در شهر تهران ۸۰ هزار دستگاه تاکسی داریم که نزدیک به نیمی از آن‌ها خودروهای فرسوده بوده و گواهی صحت کارکرد ندارند. به همین خاطر یکی ازسیاست‌های مهم دولت جاری برقی‌سازی خودروهاست.

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

او گفت: شهرداری تهران نسبت به داخل کردن خودروهای برقی عمل کرده است. در سال ۱۴۰۳ ناظر داخل شدن ۲۵ هزار خودروی برقی، ۲ هزار و پانصد تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی خواهیم می بود. در واقع نزدیک به ۶۰ هزار خودروی برقی داخل سرزمین خواهد شد. تا به امروز نزدیک به ۱۰ هزار دستگاه خودروی برقی در دست انعقاد قرار گرفته است. این چنین هزار خودروی برقی پلاک ملی دریافت کرده و استانداردهای ملزوم برای فعالیت آن‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم شده است.

مالکی اظهار داشت: قیمت در نظر گرفته شده برای این ماشین تا کنون مبلغ ۱ میلیارد تا ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. در این راستا تسهیلاتی از طریق شهرداری تهران برای تاکسی‌رانان در نظر گرفته و بازپرداخت در طی ۵ سال صورت می‌گیرد. این چنین خودروسازان نیز تسهیلاتی در این عرصه اراعه می‌کنند و با عمل های دولت عرصه برای تهیه این خودروها برای رانندگان محترم فراهم می‌شود.

وی در رابطه طریقه شارژ خودروهای برقی او گفت: از سال قبل تا به امروز در ۱۵ نقطه شهر تهران ایستگاه‌هایی برای شارژ خودروهای برقی نصب شده است. تا آخر سال ۱۴۰۳، ۹۳۰ نازل دیگر در قالب ۹۶ ایستگاه شارژ نصب خواهد شد. این چنین خودروسازان بر پایه توافق صورت گرفته به ازای هر ۳۳۰ ماشین، یک قسمت تعمیرگاهی و اراعه خدمات بعد از فروش نیز خواهند داشت.

این چنین علیزاده رئیس سازمان اتوبوسرانی شهر تهران اظهار داشت: بیشتر از ۱۰ سال است که ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی نشده است. این نوشته علتوقفه در تشکیل داخلی شده است. در حوزه مدیریت شهری، در سال قبل بیشتر از ۴۵ درصد بودجه شهرداری به حمل و نقل تعلق داده شد. امسال نیز نزدیک به ۵۰ درصد بودجه به حمل و نقل تعلق گرفت.

او گفت: بر پایه برنامه چهارم ما باید تا آخر سال ۱۴۰۴، تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم. در سال قبل ما ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشتیم که ۲ هزارمورد آنها دیزلی و بر پایه استانداردهای روز دنیاست. ۵۰۰ دستگاه دیگر برقی بوده و بناست تا آخر سال تحویل شهرداری داده شود. یقیناً این رقم های تنها مربوط به تشکیل داخلی است.

علیزاده اظهار کرد: در پی سفر شهردار محترم تهران به چین، مذاکرات فشرده‌ای صورت گرفته و تبدیل انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های چینی شد. در همین جهت ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۲ متری برای ورود به ایران در نظر گرفته شد. لذا در کل تعداد اتوبوس‌های برقی ما، اعم از تشکیل داخلی و خارجی نزدیک به ۵ هزار دستگاه خواهد می بود. برنامه ما این است که این اتوبوس‌ها تا آخر سال داخل ناوگان حمل و نقل سرزمین شوند.

وی در رابطه نوسازی دستگاه‌های حمل و نقل عمومی او گفت: در سال ۱۴۰۲ ما نزدیک به ۴۰۰ دستگاه را نوسازی کردیم. مجموعه نزدیک به ۹۰۰ دستگاه مورد نوسازی قرار گرفته و داخل ناوگان حمل و نقل عمومی سرزمین شدند. یکی از معضلات ما در آینده این است که تعداد اتوبوس‌ها در آینده به قدری بالا خواهد می بود که با افترانندگان پایه یک روبه رو می‌شویم. با این حال تلاش ما بر این است که برنامه‌ریزی‌های ملزوم را در این راستا انجام دهیم.

مهر

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار



منبع

Share This Article