آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در 6 ماه

آیین نامه اراعه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه_آفتاب شرق


به گزارش آفتاب شرق

به گزارش گروه اجتماعی ، سید حیدر محمدی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه اراعه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهار کرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بازدید‌های تخصصی نوشته انجام شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با گفتن این که دستور العمل حمل و اراعه دارو از طریق(سکو) پلتفرم ها و کسب و کارهای اینترنتی ابلاغ شد، افزود: اراعه و حمل دارو به‌صورت آزمایشی به زمان ۶ ماه در یکی از استان ها اجرایی خواهد شد؛ فعالیت سکوهای اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.

وی با اصرار بر این که سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو ناموافق بوده و هست و تا این مدت هم اصرار می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، گفت: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اظهار شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو نقل نیست.

حساسیت به شیر؛ علت، علائم، روش تشخیص و درمان
خواندن

معاون غذاوداروی وزیر بهداشت با گفتن این که در این آیین‌نامه اصرار شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، او گفت: بعد از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکوهای مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم به ثبت رسیده است تحویل داده می‌شود.

آخرین مطالب
ژیمناستیک کودکان؛ هرآنچه باید بدانید
خواندن

وی با اصرار بر این که نوشته فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌گفتن نقل نیست، او گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، این چنین اراعه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به حرف های محمدی مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، همه متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند، دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت(سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به مراعات این ضوابط می باشند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اظهار و کاملاً منع شده است.

ویژگی‌های شخصیت کنترل گر و نحوه صحیح برخورد با این افراد
خواندن

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که خواست فعالیت با سکوهای اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید خواست خود را به سازمان غذا و دارو اراعه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند می بود، این چنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معارفه شده است.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار



منبع

About The Author