امروزه شاهد سینمایی بی‌هویت و خنثی هستیم

افتاب شرق – امروزه ناظر سینمایی بی‌هویت و خنثی هستیم_آفتاب شرق


به گزارش آفتاب شرق

اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما نقل کرد؛

امروزه ناظر سینمایی بی‌هویت و خنثی هستیم

اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما معتقد است امروزه در کشورمان اثری از سینمای ملی باقی نمانده و این اتفاق درست برخلاف اظهارات برخی مدیران فرهنگی و سینمایی است که داعیه دار این می باشند که ما سینمای ملی داریم.

 

تاریخ : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۶

به گزارش افتاب شرق ، اسماعیل فلاح پور کارگردان فیلم های سینمایی «حرفه‌ای» و «تیک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس او گفت : ضرب المثل قدیمی «آفتابه لگن هفت دست ولی شام و نهار هیچی» بهترین عبارتی است که می توانیم برای این جشنواره های ریز و درشت و بی خاصیت به کار ببریم.

هنر نیوز - برگزاری مراسمی برای نامگذاری خیابان علی سلیمانی
خواندن

وی سپس با گفتن این که متأسفانه مدیران سینمایی به جای این که به اصل سینما بپردازند در پی گسترش حواشی می باشند اظهار داشت: امروزه ما باید در پی تشکیل فیلم هایی باشیم که بتوانند با مخاطبان داخلی و خارجی به شکل گسترده ای ربط برقرار کنند. ما باید از سطوح فرهنگی بالا این ارتباطات را به وجود آوریم اما افسوس که برخی اصول را فراموش کرده ایم!

فلاح پور تصریح کرد: این اتفاق زیبنده سینمای ایران نیست که تعداد بسیاری از سینماگرانش امکان کار کردن ندارند، این قشنگ نیست که تعدادی از فیلمسازان حرفه ای این سینما حتی امکان جذب اندوخته برای تشکیل فیلم ندارند! امروزه سینما در سرزمین ما یا به طور سفارشی شده که ارگان ها مبادرت به تشکیل تاثییر می کنند و بی تعارف هم دیدیم که محصولات شان در اکران عمومی با اقبال مردمی روبرو نمی شوند و در نهایت از تلویزیون یا پلتفرم ها به پخش می رسند و یا ناظر سینمایی بی هویت و خنثی هستیم که زیاد تر به اسم کمدی دست به تشکیل آثار دم دستی می زنند تا فروش کنند!

افتاب شرق - حاشیه‌های تازه «پایتخت»؛ دعوت از دوقلوها و انصراف تنابنده از سریال فتحی
خواندن

این سینماگر پافشاری کرد: امروزه در کشورمان اثری از سینمای ملی باقی نمانده و این اتفاق درست برخلاف اظهارات برخی مدیران فرهنگی و سینمایی است که داعیه دار این می باشند که ما سینمای ملی داریم. ما وقتی می توانیم مدعی سینمای ملی باشیم که همه سینماگران‌مان توان کار کردن داشته باشند.

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

وی متذکر شد: بدیهی است که دفع اندوخته‌هایی که می تواند در این بزنگاه های بحرانی سینمای ملی را جان بخشی کند غلط است؛ بودجه های دولتی هیچ زمان نباید خرج هر چیز فرد دیگر از جمله این جشنواره ها شود. این جشنواره ها برای گروه و دسته هایی حیاتی است که منافعی در برگزاری این رویدادها دارند و ستاد و تبلیغات و سفر و پذیرایی راه می اندازند و حاصل این ها رقم هایی گزاف می شود.

افتاب شرق - توانایی سالی بی‌نظیر برای سینما
خواندن

فلاح پور در خاتمه این گفتگو افزود: اگر در کل جز ۲-۳ جشنواره مهم مابقی جشنواره های سینمایی حذف شوند و بودجه های آن ها داخل صندوقی برای گسترش ملی سینمای ملی شود قطعاً اثرگذارتر است و می تواند آینده فوق الاده را برای سینمای سرزمین رقم بزند که هم عموم سینماگران از مواهب آن منفعت مند شوند و هم سطح فرهنگی جامعه بتواند ارتقا اشکار کند.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار



منبع

About The Author