به گزارش آفتاب شرق
زیاد تر مردم جهان دلواپس این می باشند که خودروسازان چینی با افت قیمت محصولات برقی خود، بازارهای بینالمللی را اشباع کردهاند. اما مطابق یک گزارش تازه، تعداد بسیاری از برندهای چینی برعکس عمل میکنند. شرکتهای چینی قیمت خودروهای صادراتی را به مقدار قابلتوجهی افزایش خواهند داد تا سود خود در خارج از سرزمین را به حداکثر برسانند.
بی وای دی که در بازار داخلی با رقابت فزایندهای روبه رو است پیشگام این استراتژی محسوب میشود. چندین خودروساز چینی دچار جنگ قیمت خودروهای برقی در این سرزمین می باشند، در حالی که دولت محلی برای منفعت گیری از خودروهای برقی برندهای خارجی و داخلی یارانه تعلق داده است. این به طور طبیعی علتکاهش سود میشود.
راه حل بی وای دی به حداکثر رساندن سود در مدلهای خارجی خودش است. در برخی موارد، این شرکت چینی محصولات خود را با قیمتی نزدیک به سه برابر قیمت داخلی به فروش میرساند. با این حال، شرکتهای چینی در تعداد بسیاری از موارد قیمت رقابتیتری نسبت به برندهای غربی اراعه خواهند داد.
تحقیقات مشخص می کند که خودروسازان چینی زیاد تر خودروها را دقیقاً کمتر از برندهای اروپایی قیمتگذاری میکنند. آنها این کار را در حالی انجام خواهند داد که تجهیزات و فناوری استاندارد بیشتری را نسبت به همتایان غربی خود اراعه خواهند داد.
سود سرشار خودروسازان چینی از فروش ماشین به اروپاییها
در حالی که صادرات شامل هزینههای اضافی همانند حمل و نقل نیز میشود اما شواهد حاکی از آن است که به ازای هر مدل برقی هزاران دلار سود اضافی نصیب شرکتهای چینی میشود. چون تولیدکنندگان چینی هزینهها در هر مرحله از فرآیند ساخت ماشین، از تشکیل باتری تا استخراج مواد خام، را به حداقل رساندهاند.
هزینه تشکیل باتری در چین ۱۸ درصد کمتر از دیگر مناطق دنیا برآورد شده است. شرکتی همانند بی وای دی که باتریهای خود را تشکیل میکند، میتواند برای تخفیفهای زیاد تر با زنجیره تامین مذاکره کند، در حالی که خودروسازان چینی این چنین از زمین یارانهای دولتی، برق ارزانتر و هزینه نیروی کار کمتر نسبت به اروپا منفعت میبرند.

بر پایه گزارش رویترز، بی وای دی آتو ۳ در برخی از بازارهای صادراتی بین ۸۱ تا ۱۷۴ درصد زیاد تر از چین قیمتگذاری شده است. قیمت مدل دلفین ۳۹ تا ۱۷۸ درصد زیاد تر از چین بوده است – بی وای دی دلفین در آلمان معادل ۳۷۴۳۹ دلار قیمت دارد، در حالی که همین مدل در چین با قیمتی معادل ۱۶۵۲۴ دلار به فروش میرسد. قیمت بی وای دی سیل در اروپا ۳۰ تا ۱۳۶ درصد زیاد تر بوده است. این در حالی است که تسلا مدل ۳ ساخت چین در آلمان فقط ۳۷ درصد گرانتر از بازار چین به فروش میرسد.
تعداد بسیاری از خودروسازان اروپایی دلواپس آزادی عمل خودروسازان چینی می باشند، که امکان پذیر به آنها اجازه دهد قیمتها را افت داده و داخل جنگ فروش بین خودشان شوند. این چنین به گمان زیاد خودروسازان بزرگتر چینی میتوانند به راحتی هرگونه تعرفهای که اتحادیه اروپا به خودروهای وارداتی اعمال میکند را تحمل کنند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
منبع