مدیرعامل سابق گوگل زمانی به فکر خرید تیک تاک بوده است

مدیرعامل اسبق گوگل وقتی به فکر خرید تیک تاک بوده است_آفتاب شرق


به گزارش آفتاب شرق

«اریک اشمیت»، مدیرعامل اسبق گوگل انگارً وقتی درحال بازدید خرید تیک تاک بوده، اما اکنون از انجام آن صرف‌نظر کرده است.

دولت آمریکا این ماه قانونی را تصویب کرد که به جهت آن، ByteDance، مالک چینی تیک تاک، یک سال زمان دارد تا پلتفرم خود را در ایالات‌متحده به‌فروش رساند، در غیر این صورت، منفعت گیری از آن در خاک آمریکا ممنوع خواهد شد. اشمیت که نزدیک به یک دهه مدیریت آلفابت، مالک گوگل را برعهده داشته است، اخیراً اظهار کرده که در مقطعی به فکر خرید این پلتفرم بوده است.

اشمیت در مصاحبه‌ای به بلومبرگ درمورد خرید تیک تاک او گفت:

«اکنون این چنین برنامه‌ای ندارم، اما وقتی در حال بازدید [گزینه خرید] بودم.»

نظر اشمیت درمورد خرید یا ممنوعیت تیک تاک

او به‌گفتن نظر شخصی خود گفت که قانون‌گذاری و کنترل تیک تاک توسط ایالات‌متحده ایده بهتری تا ممنوعیت یا انجام عمل های قضایی علیه آن است. اشمیت این چنین او گفت که از نظر او این برنامه زیاد تر همانند به تلویزیون است تا یک شبکه اجتماعی، و امیدوار است که ایالات‌متحده آن را تحت نظارت قانونی قرار دهد.

گوگل با همکاری باشگاه لیورپول هوش مصنوعی را به فوتبال می‌آورد_آفتاب شرق
خواندن

بعد از اظهار خبر تصویب ممنوعیت یا فروش تیک تاک، شرکت چینی مالک این شبکه اجتماعی حرف های می بود که ترجیح می‌دهد در ایالات‌متحده ممنوع شود تا پلتفرم خود را بفروشد. صبح امروز نیز در گزارشی اشکار شد که ByteDance از دولت آمریکا شکایت کرده و در یک پرونده قضایی خبرداد که کنگره آمریکا «قدم بی‌سابقه‌ای را برای جداکردن یا ممنوعیت صریح TikTok برداشته» و این عمل «غیرقانونی» است.

بر پایه شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، اشمیت با ثروت خالص ۳۲.۲ میلیارد دلار، چهل‌وهفتمین فرد ثروتمند جهان است. او از وقتی که گوگل را ترک کرده، از طریق برنامه‌ای به‌نام پروژه مطالعات رقابتی اختصاصی (Special Competitive Studies Project) رقابت ایالات‌متحده با چین را به تمرکز مهم خود تبدیل کرده است.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اتحادیه اروپا تحقیقات خود درمورد عدم انطباق اپل، متا و گوگل با DMA را اغاز کرد_آفتاب شرق
خواندن

اخبار اجتماعی

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار



منبع

About The Author