چه کسی بعد از «تیم کوک»، مدیرعامل جدید اپل می‌شود؟

چه فردی سپس از «تیم کوک»، مدیرعامل تازه اپل می‌شود؟_آفتاب شرق


به گزارش آفتاب شرق

«تیم کوک» بیشتر از یک دهه پیش (از سال ۲۰۱۱)، به‌گفتن جانشین «استیو جابز» فقید، مدیرعامل اپل شد و توانست غول فناوری را به یک شرکت چند تریلیون دلاری تبدیل کند. اکنون با نزدیک‌شدن کوک به سن بازنشستگی قانونی، شایعه ها بسیاری در مود جانشین او شنیده می‌شود. اکنون بلومبرگ در گزارش جدیدی، درمورد چالش‌های جایگزینی کوک، جانشین‌های احتمالی او و تأثیر این تحول بر اپل توضیح داده است.

بر پایه گزارش بلومبرگ، تیم کوک امسال ۶۴ ساله می‌شود و در حالی که هیچ دلیلی مبنی بر معارفه یک مدیرعامل تازه توسط اپل وجود ندارد، اما گمانه‌زنه‌های بسیاری در این رابطه شنیده می‌شود. این گزارش که بر پایه مکالمات «افراد آشنا با کارکرد داخلی اپل» نوشته شده است، می‌گوید «جف ویلیامز» که از سال ۲۰۱۵ به‌گفتن مدیر عملیات اپل مشغول به کار بوده است، شانس بسیاری برای کسب گفتن مدیرعامل تازه را دارد.

اپل امکان تعمیر آیفون 15 با قطعات دست دوم را ممکن می‌سازد_آفتاب شرق
خواندن

یقیناً ویلیامز نیز امسال ۶۱ ساله می‌شود و تنها دو سال از کوک کوچک‌تر است، به این علت مطابق حرف های این افراد، دور از انتظار به نظر می‌رسد که او به‌صورت طویل مدت، مدیرعامل تازه اپل شود. هیئت مدیره اپل برای جانشینی کوک، به گمان زیادً به جستوجو مدیری خواهد می بود که همانند او و جابز، حداقل برای یک دهه این سمت را برعهده داشته باشد.

در همین رابطه، یکی از مدیران قدیمی اپل می‌گوید:

آخرین مطالب
با اهمیت ترین مؤلفه در استخدام کارمندان اپل چیست؟ تیم کوک جواب می‌دهد
خواندن

«اگر پنج سال پیش از من سوال می‌کردید، کاملاً آشکار می بود که جف را به‌گفتن مدیرعامل انتخاب می‌کردم.»

«جان ترنوس»؛ کاندید فرد دیگر برای مدیرعامل تازه اپل

در قسمت فرد دیگر از این گزارش به نقل از «افراد نزدیک به کوک» حرف های‌شده که وی «حداقل سه سال دیگر» مدیرعامل اپل خواهد می بود. اگر این چنین چیزی صحت داشته باشد، «جان ترنوس» محتمل‌ترین جانشین برای تیم کوک خواهد می بود. ترنوس اکنون معاون ارشد مهندسی سخت افزار اپل است و در چند سال قبل نقش قابل توجهی در این شرکت ایفا کرده است.

در این گزارش، ترنوس به گفتن «یک فرد محبوب در داخل اپل» معارفه شده است که تیم کوک، «ادی کیو» و تعداد بسیاری دیگر از مدیران شرکت، از او تمجید کرده‌اند. مسئله مهم دیگر این که ترنوس ۴۹ ساله است، به این علت می‌تواند برای زمان طویل گفتن مدیرعاملی را داشته باشد.

اپل استارتاپ هوش مصنوعی کانادایی DarwinAI را خریداری کرد
خواندن

در نهایت، بلومبرگ می‌گوید که مدیران فرد دیگر همانند «کریگ فدریگی» و «دِردیر اوبراین» علیرغم محبوبیت، شانس کمتری برای کسب این گفتن دارند. دیگران، همانند «فیل شیلر» و مدیر سخت‌افزار شرکت، «دن ریچیو» نیز «در آخر دوران تصدی خود در اپل می باشند.»

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار



منبع

About The Author