به گزارش آفتاب شرق
همکاری خودروسازان فرانسوی و چینی داخل مرحله جدیدی شده است. رنو و جیلی که هر دو از خودروسازان بزرگ جهانی به شمار میآیند، جوینت ونچر جدیدی را با نام « HORSE Powertrain Limited » راهاندازی کردهاند. مقصد این جوینت ونچر، تشکیل نسل تازه پیشرانههای درونسوز و هیبریدی برای منفعت گیری در خودروهای رنو و جیلی است. این شرکت همه دانش و ظرفیت تشکیل موتور هر دو شرکت فرانسوی و چینی را در اختیار خواهد داشت. خودروسازان بزرگ فرانسوی و چینی امیدوارند با تاسیس هورس پاورترین، هزینههای گسترش نسل بعدی موتورهای درونسوز را افت دهند.
این چنین بخوانید: نسل تازه رنو ۴ در راه بازار، روال برگشت مدلهای کلاسیک فرانسوی ادامه دارد
تمرکز خودروسازان جهانی بر تشکیل پیشرانههای الکتریکی، علتشده است تا هزینه طراحی و گسترش موتورهای درونسوز تازه افزایش یابد. این حالت در حالتی رخ میدهد که مشتریان شور و شوق اولیه خود را برای خرید خودروهای برقی از دست دادهاند. در نتیجه خودروسازان ناچار می باشند هم چنان موتورهای درونسوز تازه را گسترش دهند، آنهم در شرایطی که هزینه تحقیق و گسترش این موتورها به شدت زیاد شده است.
چشمانداز رنو و جیلی از هورس پاورترین
هرکدام از دو شرکت جیلی و رنو، ۵۰ درصد از سهام هورس پاورترین را در اختیار گرفتهاند. هورس پاورترین موتورهای گروه رنو، جیلی ماشین، ولوو کارز، نیسان، میتسوبیشی و دیگر برندهای زیرمجموعه این دو خودروساز را از طریق ۱۷ کارخانه موتورسازی تامین خواهد کرد. محصولات جیلی و رنو اکنون در ۱۳۰ سرزمین جهان وجود دارند و تامین موتورهای آنها توسط این ۱۷ کارخانه انجام میشود.
هورس پاورترین علاوه بر طراحی، گسترش و تشکیل موتورهای احتراقی، قطعات فنی فرد دیگر را نیز تشکیل خواهد کرد. از جمله این قطعات میتوان به گیربکس، سیستمهای هیبریدی و باتریها اشاره کرد. این چنین این شرکت ترکیب متنوعی از پیشرانههای هیبریدی شامل موتورهای هیبریدی خفیف، موتورهای هیبریدی معمولی و پیشرانههای پلاگین هیبریدی را اراعه خواهد کرد. پیشرانههای پلاگین هیبریدی دوربرد، در بازار چین زیاد محبوب می باشند.
بر پایه اظهار دو شرکت رنو و جیلی، درآمد سالانه هورس پاورترین به سالانه ۱۵ میلیارد یورو خواهد رسید. این چنین این شرکت پنج میلیون دستگاه پیشرانه در سال را برای منفعت گیری در خودروهای رنو و جیلی تشکیل خواهد کرد.
«لوکا دی میو» مدیرعامل گروه رنو درمورد همکاری تازه این شرکت او گفت: «همکاری با یک شرکت پیشرو همانند جیلی زیاد مهم است. این همکاری برای تشکیل یک بازیکن تازه با توانایی و تخصص برای گسترش موتورهای احتراق داخلی با آلایندگی زیاد کم و فناوریهای هیبریدی با اقتصاد بالا کلیدی برای آینده تاثیرگذار خواهد می بود.»
این نوع همکاری برای گسترش پیشرانه های احتراقی تازه فقط به رنو و جیلی محدود نمی شود. تویوتا، سوبارو و مزدا نیز اخیراً همکاری تازه خود را در طراحی موتورهای احتراقی تمیز، کوچک و هیبریدی اظهار کردهاند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی