به گزارش آفتاب شرق
هفته قبل سه شرکت ژاپنی مزدا، تویوتا و سوبارو اظهار کردند که یک اتحاد را برای گسترش موتورهای احتراق داخلی تازه شکل دادهاند. دیگر خودروساز ژاپنی یعنی نیسان، نظر متغیری دارد. این شرکت بودجه قسمت گسترش موتورهای بنزینی تازه را قطع کرده است. نیسان تصمیم دارد تا بودجه این قسمت را صرف گسترش موتورهای الکتریکی تازه کند.
مجله استرالیایی درایو، اخیرا مصاحبهای را با «فرانسوا بیلی» معاون ارشد و مدیر برنامهریزی این شرکت در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند، اروپا و اقیانوسیه نیسان انجام داده است. بیلی در جواب به پرسشی مبنی بر این که آیا نیسان تصمیم گسترش موتورهای احتراقی تازه را دارد یا خیر؟ این چنین جواب داد:
« از طریق فناوری e-Power نیسان، سیستم محرکه خودروها از شکل درونسوز به شکل هیبریدی تحول میکند. این فناوری یک مجموعه هیبریدی غیرمتعارف است که در آن موتور احتراقی به ژنراتوری برای شارژ باتریها تبدیل میشود. نیسان به جای تشکیل موتورهای بنزینی تازه، تصمیم دارد تا بازده حرارتی آنها را ارتقا دهد.»
موتورهای بنزینی قبلی، آپدیت خواهد شد
نیسان تصمیم دارد تا بازده حرارتی موتورهای درونسوز را به ۵۰ درصد رساند. این شرکت چندین سال است که روی این فناوری کار میکند. نیسان در اغاز سال ۲۰۲۱ خبرداد که نمونه اولیه فناوری e-Power در تستهای آزمایشی به پیروزی دست یافته است. در نظر دیگر مجموعه موتورهای داینامیک فورس تویوتا به بازده حرارتی بیشتر از ۴۰ درصد رسیدهاند.
به حرف های معاون نیسان، تشکیل خودروهای این برند با موتورهای بنزینی هم چنان ادامه خواهد داشت. به گفتن مثال در آفریقا تا این مدت خودروهای یورو ۲ قانونی می باشند، به این علت نیسان خود را با نیازهای هر منطقه هماهنگ میکند. موتورهای جاری نیسان برای مراعات مقررات سختگیرانه آلایندگی بهروزرسانی خواهند شد اما موتور جدیدی گسترش نمییابد. مدیران نیسان باور دارند که کم کم موتورهای درونسوز از چرخه خودروسازی حذف خواهند شد.
در نظر دیگر، تویوتا، مزدا و سوبارو بر این باورند که موتور احتراق داخلی را میتوان با گسترش سوختهای بدون کربن نجات داد. دیگر برند ژاپنی یعنی هوندا نیز میخواهد از سال ۲۰۴۰ در همه بازارهای مهم از جمله آمریکای شمالی، فقط با مدلهای الکتریکی خالص وجود داشته باشد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی