به گزارش آفتاب شرق
به گزارش گروه اجتماعی ، سیدرضا مظهری در حاشیه اجلاس معاونین درمان دانشکدهها و دانشگاههای علوم پزشکی سرزمین اظهار کرد: ساماندهی کنترل و نظارت بر مراکز سرپایی اختلالات مصرف مواد (SUD) اعم از نظارت الکترونیک بر تجویز و توزیع دارو و این چنین راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت برای افرادی که از این مراکز خدمت دریافت میکنند، در این اجلاس نقل شد.
وی با اشاره به فعالیت بیشتر از ۷ هزار مرکز سرپایی اختلالات مصرف مواد در سرزمین که افراد دارای اختلال سوء مصرف مواد را تحت پوشش قرار دادهاند، در ادامه گفت: پیش از این اختلالاتی در خصوص اراعه خدمات و نظارت بر این مراکز وجود داشت. پرونده الکترونیک سلامت افراد و سیستم مدیریت در این مراکز به طور کاغذی می بود و در حوزه دارو نیز بعضی اوقات ناظر اتفاقاتی از جمله نشت دارو به بازار سیاه از این مراکز بودیم که مجموعه این مسائل نیاز به ساماندهی داشت.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت یادآور شد: اجرای نظارتها و کنترلها علاوه بر این که خدمات به بیماران را در این مراکز بهینه میکند، از سوء منفعت گیریهای احتمالی هم جلوگیری خواهد کرد.
مظهری در قسمت فرد دیگر از سخنانش با اشاره به الکترونیکی شدن تبادل مدارک و مستندات بین بیمارستانها و دیگر مراکز همچون پزشکی قانونی، فرمود: در رابطه با اسکن مدارک پزشکی، همه مدارکی که به طور کاغذی در بیمارستانها وجود داشته و اکنون نیز کم و بیش وجود دارد، همه انها کم کم باید الکترونیکی شوند.
او گفت: مقرر است که این مدارک اسکن شده و به طور الکترونیکی در یک بانک متمرکز ذخیره و به کد ملی افراد متصل شود. در نتیجه هر کد ملی در بیمارستانهای سرزمین، دارای مدارک پزشکی اسکن شده خواهد می بود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت او گفت: این مدارک علاوه بر این که از طریق سامانه اپراتوری و میز خدمات شهروندی در اختیار خود شهروندان قرار داده خواهد شد و فرد میتواند همه مدارک اسکن شده درمانی خود را در بیمارستانهای سراسر سرزمین ببیند، در صورتیکه مراکزی همانند پزشکی قانونی یا بیمههای تکمیلی به مدرکی نیاز داشتند، مدارک به طور الکترونیکی در اختیار آنان نیز قرار میگیرد.
مظهری خاطرنشان کرد: پیش از این از بیمار خواسته میشد کپی مدارکش را در اختیار این مراکز قرار دهد، اما اکنون این فرآیند به طور الکترونیکی انجام میشود. به گفتن مثال، پزشکی قانونی میتواند خواست خود را برای در اختیار داشتن برخی مدارک بیمار اراعه دهد و این مدارک بعد از تایید رییس بیمارستان، به طور الکترونیکی با پزشکی قانونی تبادل خواهد شد.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اصرار کرد: این عمل های علاوه بر افت دیدنی روندهای بروکراتیک اداری، جهت افزایش دقت رسیدگی و افت مشکلات بیماران در منفعت گیری از مدارک پزشکی شان میشود.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
منبع