به گزارش آفتاب شرق
سایپا و زیرمجموعه آن یعنی زامیاد، در نمایشگاه قطعات ماشین ۱۴۰۳ از دستاوردهای تازه خود رونمایی کردند. یکی از محصولات دلنشین این شرکت در نمایشگاه، نیسان زامیاد تازه می بود. این ماشین برخلاف همیشه، دیگر آبیرنگ نبوده است و با رنگ سرمهای مزین شده می بود. با این حال تفاوتهای نیسان زامیاد تازه و نیسان آبی قدیمی تنها به رنگ محدود نمیشود.
تغییرات نیسان زامیاد تازه چه می باشند؟
نخستین تحول بزرگ در قسمت مشخصات فنی وانت زامیاد تازه، ابعاد بزرگتر اتاق بار ماشین است. اتاق بار وانت زامیاد اکنون ۱۶ سانتیمتر طویلتر از قبل است و علاوه بر فضای بار، فضای سرنشینان نیز افزایش یافته است. صندلی نیمکت همانند نیز از ماشین حذف شده است و به جای آن دو صندلی مجزا با قابلیت تنظیم تعبیه شدهاند. یک کنسول نیز برای استراحت دستان راننده و سرنشین به ماشین اضافه شده است.
یکی از عجایب نیسان زامیاد تازه، اضافه شدن رادار خطخوان به این وانت است. زامیاد هم چنان از نصب کیسه هوا روی این وانت خودداری میکند اما به جای آن تصمیم گرفته است رادار تشخیص حرکت بین خطوط و هشدار برخورد را روی این محصول تعبیه کند. آیا نصب کیسه هوا سادهتر از رادار حرکت بینخطوط نیست؟ جواب این سوال را مدیران زامیاد میدانند.
زامیاد برای بهبود نورپردازی ماشین، کاسه چراغهای جدیدی را برای وانت خود در نظر گرفته است. همان گونه که گفتیم،رنگ آبی کاربنی جانشین آبی ملایم جاری خواهد شد. چندی پیش رییس سازمان استاندارد در انتقادی نسبت به مدیران زامیاد، اظهار کرده می بود آنها حتی حاضر نیستند رنگ وانت نیسان را تحول دهند!

در نهایت بزرگترین تحول نیسان زامیاد تازه، معاوضه پیشرانه آن با مثالای مدرنتر است. این ماشین دیگر از موتور ۸ سوپاپ قدیمی منفعت گیری نمیکند و به جای آن پیشرانه میتسوبیشی با حجم ۲.۴ لیتر و شانزده سوپاپ روی این وانت نصب خواهد شد. این پیشرانه از نوع تنفس طبیعی است، زنجیرتایم دارد و از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها یا VVT منفعت میبرد. مگاموتور این پیشرانه را با کد N25 معارفه کرده است. پیشرانه N25 مگاموتور در همکاری بین DAE چین و شرکت ایرانی به تشکیل خواهد رسید. حداکثر قوت این پیشرانه، ۱۵۴ اسببخار اظهار شده است.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی