جمعه, اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۴

مشکل شناسایی‌شده و دعوا سایبری نبوده است_آفتاب شرق

مریم یزدانی
2 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

صبح امروز هزاران دستگاه ویندوزی در سراسر جهان به‌علت به‌روزرسانی معیوب شرکت امنیت سایبری CrowdStrike با اختلال روبه رو شدند. «جورج کورتز»، مدیرعامل CrowdStrike، در پی این حادثه اظهار کرده که هیچ دعوا سایبری در کار نبوده است. او این چنین ادعا کرده که مشکل «شناسایی‌ شده و راه‌حلی برای آن به کار گرفته شده است».

مدیرعامل Crowdstrike در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«CrowdStrike به‌طور فعال درحال همکاری با مشتریانی است که تحت تأثیر مشکل به‌روزرسانی ها است‌های ویندوزی قرار گرفته‌اند. ها است‌های مک و لینوکس با مشکلی روبه رو نشده‌اند. این چنین این یک حادثه امنیتی یا دعوا سایبری نبوده است.»

شناسایی مشکل به‌روزرسانی Crowdstrike

او در ادامه پست خود می‌گوید:

«مشکل شناسایی‌ شده، جدا‌ شده و راه‌حلی برای رفع‌کردن آن به‌کار گرفته شده است. ما به اراعه به‌روزرسانی کاملی در وب‌سایت خود ادامه خواهیم داد. این چنین به سازمان‌ها پیشنهاد می‌کنیم که از طریق کانال‌های رسمی با نمایندگان CrowdStrike در ربط باشند. تیم ما به‌طور کل تلاش دارد تا امنیت و ارامش مشتریان CrowdStrike را ضمانت کند.»

مشکل مذکور، بانک‌ها، خطوط‌هوایی، رسانه‌ها، سوپرمارکت‌ها و تعداد بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر را تحت تأثیر قرار داده است. شبکه خبری اسکای نیوز هم ازجمله شرکت‌هایی می بود که برنامه‌های آن برای چندین ساعت کاملاً قطع می بود.

فعالیت Ryanair که از بزرگ‌ترین خطوط هوایی اروپا است، اداره هوانوردی فدرال ایالات‌متحده و فرودگاه برلین نیز تحت تأثیر این مشکل برای چندین ساعت با اختلال همراه می بود. مطابق گزارش‌های منتشرشده، در برخی فرودگاه‌ها از تخته وایت‌برد برای نمایش اطلاعات پروازها منفعت گیری شده است یا حتی بلیط‌های پرواز به‌صورت دست‌نویس تحویل مسافران شده بودند!

برخی کارشناسان از مشکل امروز به‌گفتن بزرگ‌ترین اختلال حوزه IT در تاریخ یاد کرده‌اند.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

TAGGED:
Share This Article