به گزارش آفتاب شرق
باتوجهبه آمارهای تازه، اپل هم چنان پرفروشترین برند تبلت در دنیا شناخته میشود. کوپرتینوییها در سهماهه دوم سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۱۲.۵ میلیون آیپد فروختهاند و ۳۵.۸ درصد از سهم بازار را به خود تعلق دادهاند؛ هرچند سهم آنها نسبت به بازه وقتی شبیه در سال قبل ۱.۲ درصد افت یافته است.
از طرفی اپل ساخت و اراعه سری تازه آیپد پرو را با نمایشگرهای Tandem OLED اغاز کرده اما انگارً این نوشته تغییری در سهم کوپرتینوییها از بازار تشکیل نکرده است.
پیشازاین و در بازار تلفنها نیز آیفون ۱۵ اپل توانست بیشترین فروش را در سهماهه ۲۰۲۴ به خود تعلق دهد.
سامسونگ در جایگاه دوم
مطابق دادههای IDC، سامسونگ در قیاس با بازه وقتی شبیه در ۲۰۲۳ توانست مقدار فروش تبلتهای خود را ۱۸.۶ درصد افزایش دهد؛ درحالیکه سامسونگ در این دوره وقتی محصول تازه مهمی روانه بازار نکرد. یقیناً سهم کرهایها از بازار تبلت ۰.۵ درصد افت یافته است.
انتظار میرود سامسونگ اواخر سال میلادی جاری سری تبلتهای گلکسی تب S10 را اراعه کند. این سری شامل گلکسی تب S10، گلکسی تب S10 پلاس و گلکسی تب S10 اولترا خواهد می بود. علاوهبراین، به گمان زیادً این تبلتها به تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس تجهیزخواهند شد و به همین علت امکان پذیر فروش تبلتهای کرهایها در سهماهه پایانی سال میلادی جاری بهبود اشکار کند.
سپس از اپل و سامسونگ، لنوو در جایگاه سوم قرار گرفته و نسبت به سال قبل ۱۶.۷ درصد فروش بیشتری داشته و به سهم ۷.۳ درصدی رسیده است. این چنین هواوی نیز به لطف استقبال کاربران چینی توانسته سهم ۶.۸ درصدی از بازار داشته باشند؛ غول فناوری چینی در این بازه وقتی، ۲.۳ میلیون دستگاه تبلت فروخته که در قیاس با سال قبل، افزایش ۴۰.۳ درصدی را مشخص می کند و توانسته جایگاهی در بازار تبلت برای خود دستوپا کند.
اما جایگاه پنجم تعلق به شرکتی است که در قیاس با سال ۲۰۲۳ بیشترین رشد فروش را کسب کرده است. شیائومی در سهماهه دوم ۲۰۲۴ نزدیک به ۲ میلیون تبلت به کاربران فروخته؛ درحالیکه در سال قبل این رقم تقریباً یکمیلیون دستگاه تبلت می بود و همین نوشته افزایش ۹۴.۷ درصدی را مشخص می کند. دلنشین اینجاست که اکثر تبلتهای شیائومی در کشورهای اروپایی همانند روسیه، فرانسه، اسپانیا، آلمان و ایتالیا فروخته شده است.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی