به گزارش آفتاب شرق
کاربران جیمیل در دستگاههای اندرویدی اکنون میتوانند مستقیم با دستیار هوش مصنوعی اختصاصی گوگل، جمینای، درمورد ایمیلهایشان در اپلیکیشن جیمیل چت کنند.
مطابق گزارش وبلاگ گوگل، این شرکت ویژگی تازه Gmail Q&A را اخیراً برای کاربران مطرح اشتراکی Gemini اراعه کرده و میگوید این ویژگی برای دستگاههای iOS نیز اراعه خواهد شد.
با قابلیت سوالوپاسخ جیمیل، کاربران میتوانند در این اپلیکیشن به هوش مصنوعی جمینای بهجای دستیار شخصی دسترسی داشته باشند. این دستیار شخصی میتواند کل صندوق ورودی ایمیل شما را بخواند. گوگل میگوید میتوانید از جمینای بخواهید با فرمانهای گوناگون ایمیلها را خلاصه کند. این چنین میتوانید از این ویژگی برای جستجوی جزئیات خاص منفعت گیری کنید؛ برای مثالً از جمینای سوال کنید: «شرکت در آخرین اتفاقات بازاریابی چه مقدار هزینه کرده است؟»
یقیناً زمان منفعت گیری از این ویژگی، باید مشکلات و جوابهای ناصحیح هوش مصنوعی را نیز در نظر بگیرید؛ نباید به هر چیزی که در دسترستان قرار میگیرد، مطمعن کنید.
اگر میخواهید اطلاعاتی را دستی در جیمیل خود اشکار کنید، میتوانید از نوار جستجوی بالای صفحه منفعت گیری کنید؛ گزینه جستجوی دستی کماکان در دسترس است اما دکمه جمینای نیز در کنار نوار جستجو اضافه میشود. همه اینها بخشی از تحول پارادایم گوگل در جستجو و چت با هوش مصنوعی است.
نحوه منفعت گیری از قابلیت هوش مصنوعی تازه جیمیل
کاربران مطرح اشتراکی جمینای میتوانند با کلیک روی گوشه سمت راست، بالای برنامه جیمیل و علامت ستاره سیاه که نشاندهنده جمینای در مجموعه محصولات گوگل است، به این ویژگی دسترسی اشکار کنند. اکنون، ویژگی Gmail Q&A فقط به ایمیلهای شما دسترسی دارد اما در آینده، گوگل میگوید به فایلهای حاضر در حساب Drive نیز متصل خواهد شد.
اخیراً Gmail Q&A برای کاربران وب جیمیل که حساب اشتراکی جیمیل یا گوگل وان AI پریمیوم را تهیه کرده بودند، اراعه شد. گوگل این چنین هوش مصنوعی جمینای را به همه محصولات حاضر خود، ازجمله Google Docs ،Google Calendar و غیره اضافه میکند اما کاربران برای منفعت گیری از هوش مصنوعی اختصاصی گوگل در این محصولات باید اشتراک بخرند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی