به گزارش آفتاب شرق
طی سالیان تازه و به علت قوانین سختگیرانه زیستمحیطی، موتورهای V12 از خودروهای تعداد بسیاری حذف شدند. با این حال آستون مارتین ونکوئیش برای سال ۲۰۲۵ هم چنان این موتور را زنده نگه داشته است. این ماشین بعد از شش سال غیبت بار دیگر با پیشرانه حجیم و خورجینی به بازار بازگشته است.
آستون مارتین طی شش سال قبل تلاش داشت تا یک ابرخودرو موتور وسط بسازد اما در نهایت آن پروژه را کنار گذاشت و به جای آن نسل تازه آستون مارتین ونکوئیش را گسترش داد. این ماشین گرندتور (GT) بینهایت بزرگ، قوی و مجلل است. زیر کاپوت آستون مارتین ونکوییش نیز موتور ۵.۲ لیتری V12 با توربوشارژرهای دوقلو قرار دارد که ۸۲۴ اسببخار قوت و ۱۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور تشکیل میکند.
آستون مارتین اظهار کرده است که سالانه بیشتر از هزار دستگاه ونکوئیش تازه به تولدی خواهند رسید. قیمت پایه این ماشین نیز ۴۲۰ هزار دلار (۲۵ میلیارد تومان) اظهار شده است.
تغییرات انجام شده در نسل سوم آستون مارتین ونکوئیش
پیشرانه آستون مارتین ونکوییش در واقع موتور V12 نسل قبلی این ماشین است که اصلاحات تعداد بسیاری روی آن انجام شدهاند. بلوک سیلندر، سرسیلندر، میل بادامک، دسته موتور، توربوشارژر، انژکتورها و شمعها در این پیشرانه تحول کردهاند تا با قوانین سختگیرانه آلایندگی مطابقت داشته باشند. به حرف های آستون، این پیشرانه از موتور قدیمی غیرقابل تشخیص خواهد می بود.

همانند آستون مارتین DBS سوپرلگرا، مدل تازه ونکوییش نیز از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک منفعت گیری میکند که قوت و گشتاور را به محور عقب انتقال میدهد. این چنین همانند مدلهای تازه ونتیج و DB12، دیفرانسیل لغزش محدود کنترل شده الکترونیکی برای این ماشین در نظر گرفته شده است.
نسل تازه آستون مارتین ونکوئیش از قابلیتی به نام Boost Reserve برخوردار است که میتواند سختی بوست توربو را به طور جزئی در دریچه گاز افزایش دهد. این قابلیت هنگامی که راننده تقاضای قوت بیشتری میکند، منفعت گیری خواهد شد. این کار با هماهنگی دقیق دریچه گاز و توربوشارژرها انجام خواهد شد. بر پایه اظهار آستون مارتین، شتاب ۰ تا ۱۰۰ مدل تازه ونکوییش ۳.۲ ثانیه خواهد می بود. نسل تازه آستون مارتین ونکوئیش، سومین نسل این ماشین در بازار جهانی خواهد می بود.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی