چهارشنبه, تیر ۴, ۱۴۰۴

مارک زاکربرگ عذرخواهی‌های مکرر متا را یک «نادرست ۲۰ ساله» می‌داند_آفتاب شرق

مریم یزدانی
3 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، به‌تازگی در مصاحبه‌ای درمورد یکی از بزرگ‌ترین پشیمانی‌های دوران حرفه‌ای خود سخن بگویید کرد. او در برنامه زنده پادکست Acquired، او گفت متا مرتکب «اشتباهی ۲۰ ساله» شده است. به‌زعم او، فیسبوک بی‌علت عذرخواهی‌های بسیاری کرده است؛ چون برخی‌ها فقط جستوجو تقصیر کار می‌گردند.

بر پایه گزارش تک‌کرانچ، در جریان پخش زنده پادکست Acquired در سانفرانسیسکو، مارک زاکربرگ درمورد نادرست ۲۰ ساله خود او گفت که متا مسئولیت مسائلی را پذیرفت که تقصیر کار آن‌ها نبوده است. مدیرعامل ۴۰ ساله متا می‌گوید:

«یکی از چیزهایی که درمورد قبل به آن رجوع می‌کنم و بابتش پشیمانم، فکر کنم این است که ما نظرات دیگران را درمورد برخی از چیزهایی که آن‌ها فکر می‌کردند به نادرست انجام داده‌ایم، یا مسئولش هستیم، پذیرفتیم، درحالی‌که واقعاً فکر نمی‌کنم این چنین بوده باشیم.»

نادرست ۲۰ ساله مارک زاکربرگ و متا

متا چندین دفعه با انتقادهای مختلفی روبه رو شده است؛ ازجمله نقش فیسبوک در دامن‌زدن به نسل‌کشی در میانمار، انتشار کردن اطلاعات نادرست، تأثیر بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در دوره‌های قبل و تشکیل بستری برای نشر محتواهای زیان اور و صدمه‌زدن به سلامت روان خردسالان. مارک زاکربرگ نیز چندین بار در کنگره شهادت داده و عذرخواهی کرده است.

مارک زاکربرگ در مصاحبه خود تیشرتی به تن داشت که خودش طراحی کرده و روی آن به یونانی نوشته شده است: «یادگیری از طریق رنج».

او درمورد مسائل مختلفی که متا و فیسبوک در این سال‌ها با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کرده، می‌گوید:

«در مشکلات سیاسی… بعضی اوقات افرادی می باشند که با حسن نیت کار می‌کنند و مشکلی را تشخیص خواهند داد و می‌خواهند چیزی رفع شود و افرادی نیز وجود دارند که فقط به‌جستوجو مقصرند.»

او در ادامه گفت:

«راستش، فکر می‌کنم باید درمورد این که در کدام‌یک از چیزهایی که واقعاً حس می‌کردیم در آن نقش داشته‌ایم و در مواردی نقشی نداشته‌ایم، محکم‌تر و شفاف‌تر می‌بودیم… فکر می‌کنم قضاوت‌های نادرست سیاسی اشتباهی ۲۰ ساله بوده است.»

1726321522 785 مارک زاکربرگ عذرخواهی‌های مکرر متا را یک نادرست 20 ساله

به نظر می‌رسد این اظهارنظرهای مبهم زاکربرگ خطاب به منتقدانی است که فیسبوک را به‌خاطر نقش آن در پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات سال ۲۰۱۶ تقصیر کار می‌دانند. در آن سال، شرکتی به نام کمبریج آنالیتیکا از داده‌های کاربران فیسبوک منفعت گیری کرد تا به پیروزی ترامپ پشتیبانی کند.

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

زاکربرگ او گفت متا راهکارهایی برای بازسازی عکس برند خود دارد. او افزود: «من فکر می‌کنم ۱۰ سال دیگر طول می‌کشد تا بتوانیم این چرخه را کامل طی کنیم و برندمان به جایگاهی بازگردد که احتمالا اگر از ابتدا آن را خراب نمی‌کردم، می‌توانست به آن برسد.»

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

Share This Article