به گزارش آفتاب شرق
به گزارش خبرنگار اجتماعی ، احمد نجاتیان اظهار کرد: عمده کاری که در ۸۰ روز تازه انجام دادیم زیاد تر رسیدگی به انتظارات و اعتراضات پرستاران بوده است. یقیناً همزمان با این اعتراضات با اتفاق تاریخی در جریان انتقال دولت روبه رو شدیم که در عمر خود ناظر نبودیم واین اتفاق این می بود که تعداد بسیاری پرستار نسبت به حالت خود اعتراض داشتند.
وی او گفت: سپس از اعتراضات پرستاران که در نوع خود بی سابقه می بود و و یقیناً همزمان با تحول و جابجایی دولت صورت گرفت ما داخل این نوشته شدیم و در چند شهر بنده وجود یافتم و به نوشته ورود کردیم که مبادا آسیبی به بیماران یا پرستاران داخل شود.
او همین طور گفت: همزمان مکاتبات و مذاکراتی با کمیسیون بهداشت مجلس، دادستانی و نهادهای وابسته داشتیم و اکنون نیز زمان یک و نیم ماهه ای تا روز پرستار به دولت و مجلس داده شده و باید گزارشی به همکاران خود از پیگیری های انجام شده بدهیم.
نجاتیان خاطرنشان کرد: همه پافشاری داشتند که مطالبات پرستاران برحق است و تأخیر در پرداخت مطالبات و پایین بودن مقدار اضافه کاری نادرست است. در پی آن جریان رسانه ای نیز تشکیل شد و در نهایت بخشی از پول و مطالبات پرداخت شد.
وی او گفت: سه نوشته نقل شد یکی او گفت و گو افزایش اضافه کاری پرستاران می بود که نامه آن توسط معاونت گسترش وزارت بهداشت ارسال شده و باید برای افزایش آن با دولت چانه زنی کنیم تا عدد مبلغ اضافه کار افزایش یابد.
نجاتیان افزود: نظر وزارت بهداشت این است که به طور متوسط مبلغ اضافه کار به ساعتی ۱۰۰ هزار تومان برسد که باید دید در نهایت چه مبلغی تصویب میشود. این چنین مقرر شد که مجوز استخدام ۲۵ هزار نفر تازه در وزارت بهداشت نیز صادر شود و سوم نیز او گفت و گو تعرفه گذاری می بود.
وی او گفت: اگر به قانون سازمان برگردیم میبینیم که حوزه فعالیت ما در سازمان نظام پرستاری و هیئت مدیرهها زیاد فراتر از موضوعات مطلبه گری و موضوعات معیشتی پرستاران است. متاسفانه در سالهای تازه به حدی سازمان دچار مسائل معیشتی پرستاران بوده که به دیگر ماموریت های توجهی نشده است.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به نوشته تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ادامه گفت: در تعرفه گذاری با دو قضیه روبه رو هستیم. یکی گرفتن پول از مردم و بیمهها و فرد دیگر قضیه بازپرداخت است.
او گفت: در او گفت و گو گرفتن پول از مردم و بیمهها قانون حرف های باید مطابق بسته های خدمتی تعرفهها محاسبه شوند. این بستهها پشتوانه قانونی دارد و نمیتوان سیستم فی فور سرویس را برای آن به کار گرفت چون امکان پذیر خدمات القایی اتفاق بیفتد و این نوشته برای کارشناسان بیمه قابل احراز نخواهد می بود به این علت بسته خدمتی طراحی و ابلاغ شده که اگر به درستی اجرا شود در کنار اجرای صحیح بازتوزیع تعرفه ها میتواند پیروزی آمیز باشد.
نجاتیان او گفت: مشکل مهم اکنون او گفت و گو بازپرداخت منبع های تعرفههای پرستاری است. دو بیمارستان شبیه در یک ماه کارکرد متفاوت داشتهاند که مشخص می کند دستورالعمل به درستی اجرا نشده است. امسال در دانشگاه علوم پزشکی تهران به طور متوسط ۸ و نیم میلیون تومان کارانه پرداخت شده است در حالی که در بیمارستان های دیگر رقم های متفاوت است.
وی فرمود: فرمول بازپرداخت تعرفههای پرستاری اشکال دارد. فرمولی که ما به وزارت بهداشت اراعه دادهایم زیاد ساده است و مدل بازپرداخت به این صورت است که بخشی از مقدار درآمدی که پرستاران برای بیمارستان به وجود اورده است را باید دریافت کند. هر درآمدی که پرستار تشکیل کرده باید ۷۰ درصد را خودش دریافت کند.
نجاتیان با اشاره به لزوم فراهم امنیت پرستاران در بیمارستانها او گفت: معاون دادستانی در این راستا نامهای زدند که پلیس در اورژانس بیمارستانها وجود داشته باشد. مشکل ما نگه داری امنیت اورژانس به گفتن یک مرکز عمومی است که باید امن باشد تا مردمی که بستری می باشند و پرستاران و کادر درمان صدمه نبینند.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
منبع