به گزارش آفتاب شرق
به گزارش گروه اجتماعی ، حسین رستگار با گفتن این که گردش مالی جهانی “برند حلال” به ۶ هزار میلیارد دلار میرسد، اظهار کرد: سهم ایران از این بازار تنها ۲ درصد است که در قیاس با پتانسیلهای سرزمین ما زیاد ناچیز است. کشورهای پیشرو همانند مالزی و امارات از این زمان اقتصادی بهخوبی منفعت بردهاند و ما نیز باید در این مسیر قدم برداریم.
وی به مانع ها حاضر در مسیر گسترش صادرات محصولات حلال ایران اشاره و فرمود: یکی از دلایل این عقبماندگی، نبوده است زیرساختهای کارآمد و فرایندهای پیچیده صدور گواهینامههای حلال است. بازاریابی ضعیف و عدم معارفه محصولات ایرانی در سطح بینالمللی نیز از دیگر عوامل موثر بر این نوشته است.
رئیس مرکز تحقیقات حلال بر اهمیت تعامل های بینالمللی برای بهبود جایگاه ایران در بازار حلال پافشاری کرد و افزود: ما باید همکاریهای خود را با دیگر کشورهای اسلامی گسترش دهیم تا بتوانیم سهم بیشتری از این بازار را به خود تعلق دهیم. سیاستگذاریهای مناسب در این عرصه میتواند مسیر گسترش صادرات را هموار کند.
رستگار تصریح کرد: سازمان غذا و دارو در تلاش است تا با بهبود نظارتها و تسهیل صدور مجوزهای حلال، شرایطی فراهم کند که محصولات ایرانی در سطح جهانی نقل شوند. تحقق این مقصد نیازمند عزم جدی در همه قسمتهای دولتی و خصوصی است.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
منبع