به گزارش آفتاب شرق
تابهحال فکر کردهاید که چرا برخی از ویدیوهای اینستاگرام تار به نظر میرسند، اما برخی دیگر آشکار و شفاف می باشند؟ انگارً کیفیت ویدیوی شما در اینستاگرام به تعداد بازدیدهای آن بستگی دارد. این نوشته بر پایه توضیحات تازه «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام است که در آن میگوید چرا برخی از ویدیوها کیفیت پایینتری دارند.
به گزارش TheVerge، موسری خبرداد که مقدار کیفیت ویدیوهای اینستاگرام به مقدار تماشای آنها بستگی دارد. قسمتی از سخن بگوییدهای او در یک ویدیو، توسط یکی از کاربران تردز بازنشر شده است که در آن میگوید:
«به طور کلی، ما میخواهیم ویدیوها را با بیشترین کیفیتی که میتوانیم نشان دهیم… اما اگر چیزی برای زمان طویل تماشا نشود – چون اکثریت قریب به اتفاق بازدیدها در ابتدا رخ خواهند داد – آن ویدیو را با کیفیت پایینتر نشان میدهیم. سپس اگر مقدار تماشای آن ویدیو بالاتر برود، کیفیت بالاتر را رندر میکنیم.»
او افزود که پلتفرم اینستاگرام این کار را انجام میدهد تا «محتواهایی با بیشترین کیفیت را به مردم اراعه دهد».
موسری بعداً در جواب به پست تردز حاوی این کلیپ نوشت اینستاگرام به ویدیوهای محتواسازانی که بازدیدهای بیشتری جذب میکنند، منبع های بیشتری تعلق میدهد.
معایب این رویکرد در اینستاگرام برای خالقان محتوا
موسری در جواب به یکی دیگر از کاربران Threads که سوال کرد آیا این رویکرد به سازندگان کوچکتر زیان میرساند، او گفت که تحول کیفیت ویدیوها «زیاد زیاد و ملموس نیست». او در ادامه به همان کاربر او گفت که «نگرانی درستی» دارد، اما مردم با ویدیوها بر پایه محتوای آن تعامل دارند، نه کیفیتش.
این نوشته، با روشی که متا قبلاً رویکرد خود را توصیف کرده است، مطابقت دارد. در سال ۲۰۲۱، این شرکت پیشبینی کرد که نمیتواند با افزایش تعداد ویدیوهای آپلودشده در این پلتفرم، منبع های متناسبی را به آنها تعلق دهد. (متا در سال قبل تخمین زد که روزانه ۴ میلیارد استریم ویدیو در فیس بوک اراعه میکند.)
متا در یک نوشته در وبلاگ خود نوشت که بهمنظور صرفهجویی در منبع های محاسباتی برای ویدیوهای نسبتاً کمشمار اما پربیننده، سریعترین و پایهایترین روش رمزنگاری را اراعه میکند. بعد از این که یک ویدیو بهقدر کافی تماشا شد، رمزگذاری نیرومندتری دریافت میکند. هنگامی که همان ویدیو در متا به قدر کافی محبوب شد، این پلتفرم گسترش یافتهترین پردازش خود را روی ویدیو اعمال میکند. در نتیجه، محبوبترین سازندگان محتوا طبق معمولً بهترین ویدیوها را خواهند داشت.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی