به گزارش آفتاب شرق
«رابین زنگ»، موسس بزرگترین شرکت سازنده باتری خودروهای برقی در جهان، میگوید که کوششهای «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا در فناوری باتری سلولی استوانهای ۴۶۸۰ این شرکت «ناکامی خواهد خورد و هیچ زمان موفق نخواهد شد.»
رئیس شرکت چینی Contemporary Amperex Technology (CATL) درمورد سفر ایلان ماسک به چین در ماه آوریل به رویترز میگوید:
«ما یک او گفت و گو زیاد بزرگ داشتیم و من به او [این موضوع را] نشان دادم. او ساکت می بود. ماسک بلد نیست باتری بسازد.»
باتریهای ۴۶۸۰ تسلا که در برخی از خودروهای آن همانند سایبرتراک (Cybertruck) منفعت گیری میشود، قرار است «پنج برابر» ظرفیت بیشتری برای انرژی داشته باشند و این شرکت در ماه سپتامبر خبرداد که ۱۰۰ میلیون از آنها را به وجود اورده است.
اینفورمیشن نیز اخیراً در گزارشی حرف های می بود که ماسک به تیمی که روی باتریها کار میکنند، تا آخر سال مهلت داده تا به مشکلات آن رسیدگی کنند.
از سویی دیگر، باتریهای CATL در طیف گستردهای از خودروها، از تسلا در چین گرفته تا خودروهای برقی فورد در آمریکای شمالی همانند «ماستنگ مک-ئی» و «اف-۱۵۰ لایتنینگ» منفعت گیری میشود. شرکت چینی در ساخت باتریهای فسفات آهن لیتیوم (LFP) تخصص دارد که طبق معمولً به اندازه واحدهای سلولی استوانهای که در خودروهای تسلا منفعت گیری خواهد شد، برد ندارند.
بزرگترین مشکل ایلان ماسک از نظر موسس شرکت چینی

او این چنین حرف های که مشکل ماسک، اراعه جدولهای وقتی «بیشتر از حد امیدوارکننده» است که ثروتمندترین فرد جهان حتی برای فناوری کاملاً خودران تسلا این چنین کاری را انجام داده می بود. او میگوید وقتی که علت این نوشته را از ماسک سوال کرده، ایلان در جواب حرف های که «میخواهد مردم را تحریک کند!»
در حالی که زنگ چندان تحت تاثییر کوششهای ماسک در عرصه ساخت باتری قرار نگرفته است، اما باور دارد که کارکرد مدیرعامل تسلا در عرصه تراشهها، نرمافزار، سختافزار و «چیزهای مکانیکی» زیاد خوب است.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی