به گزارش آفتاب شرق
«ال آر تی در واقع همان حمل و نقل ریلی سبک است که به گفتن یک وسیله تندرو میتوان در شهر از آن منفعت گیری کرد مدلسازی بی آر تی بشمار میآید».
وی اصرار کرد: او گفت و گو ما برای تهران تراموا است و روی این وسیله نقلیه اتفاق نظر داریم.
چمران با گفتن این که قرار است ۲ دستگاه تراموا به طور آزمایشی در یکی از خطوط شهری تهران فعال شود، افزود این ترامواها در قالب هدیه سرزمین چین به پایتخت آمده تا کار کند و اگر تایید شد از آنها برای دیگر خطوط هم منفعت گیری میشود.
وی گفت: تراموا همچون اتوبوس چرخ لاستیکی است ولی با کابینهای زیاد تر و ظرفیت حمل مسافر بالا با سه کابین دارد که یقیناً به ال آرتی (مدلی از تراموا) شباهت دارد.
رییس شورای شهر اضافه کرد: اگر ترامواهای اهدایی نیاز به ریل داشت ما نمیتوانستیم از آنها برای شهر تهران که زیر ساخت وابسته را ندارد، منفعت گیری کنیم.
وی در جواب به سوالی مبنی بر این که حرف های میشود دریافت وجه برای تردد در خط اختصاصی ترافیکی بزرگراه همت در شورای عالی ترافیک تصویب شده است، او گفت: شورا در جریان است اما به طور رسمی به ما اظهار نشده است یقیناً قرار نیست پولی دریافت شود چونکه خط اختصاصیای برای حمل و نقل عمومی و تردد اتومبیلهای چند سرنشین در این بزرگراه تشکیل خواهد می بود.
چمران در جواب به این که آیا در جریان شکایت اداره محیط زیست شهرری از ساری و تهران بخاطر انتقال پسماندها هستید، در ادامه گفت: هر چه بوده حق بوده و ما هم تایید میکنیم یقیناً به ما هم انها گفتند که انتقال زباله قطع شده و موقتی بوده اگر اینچنین است و آخر یافته امیدواریم دیگر تکرار نشود.
وی با گفتن این که زبالهسوز فعال هست اما نه آنگونه که باید، او گفت: این زباله سوز با ظرفیت ۴۰۰ تُن مناسب تهران با چند هزار تُن پسماند نیست یقیناً امیدواریم بتوان زبالهسوز چند هزار تُنی خریداری، داخل کرده و منفعت گیری شود.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی