به گزارش آفتاب شرق
امروزه، شرکتهای بزرگ تأثیر زیاد بسیاری بر ترافیک اینترنت جهانی دارند و میلیاردها بازدید کاربران را به درآمدهای تبلیغاتی عظیم تبدیل میکنند. اما این سایتها از نظر زمان بازدید چطور با یکدیگر قیاس خواهد شد؟ در حالی که گوگل هم چنان پربازدیدترین وبسایت جهان است، کاربران بیشتر از دو برابر زمان را در یوتیوب صرف میکنند. به طور شبیه، ایکس (X) زمان بیشتری را نسبت به بزرگترین موتور جستجوی جهانی به خود تعلق میدهد. اینفوگرافی زیر میانگین زمان صرف شده در پربازدیدترین وبسایتهای جهان را مشخص می کند.
یوتیوب و ایکس پیشتاز زمان صرف شده در بین پربازدیدترین وبسایتهای جهان
در زیر، نشان میدهیم که پربازدیدترین وبسایتهای جهان از نظر میانگین زمان زمان بازدید در فوریه ۲۰۲۵ چطور با یکدیگر قیاس خواهد شد:


به گفتن پیشروترین پلتفرم پخش ویدیو در جهان، کاربران بیشترین زمان را در یوتیوب سپری میکنند، با میانگین ۲۰ دقیقه و ۴۷ ثانیه در هر بازدید.
در کل، یوتیوب از نظر تعامل کاربران در رتبه دوم جهانی قرار دارد و بعد از فیسبوک قرار میگیرد. در سال ۲۰۲۴، یوتیوب ۳۶.۲ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی تشکیل کرد که ایالات متحده، هند و ژاپن بزرگترین منبع های ترافیک آن بودند.

در همین حال، ایکس از نظر زمان زمان بازدید در رتبه بعدی قرار دارد، با میانگین ۱۲ دقیقه و ۳۷ ثانیه. علیرغم عکس العملهای منفی تازه، این پلتفرم به گفتن پنجمین وبسایت پربازدید جهان شناخته میشود. امروزه، ایالات متحده، ژاپن و برزیل بیشترین سهم پایگاه کاربری آن را راه اندازی خواهند داد.
چتجیپیتی (ChatGPT) متعلق به OpenAI به شدت در حال صعود در رتبهبندیها است و اکنون هفتمین وبسایت پربازدید جهان محسوب میشود. از ژانویه ۲۰۲۵، این پلتفرم دارای ۴.۷ میلیارد بازدید ماهانه و یک میلیارد خواست روزانه است. به طور میانگین، کاربران ۶ دقیقه و ۷ ثانیه را صرف تعامل با این چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی میکنند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی