به گزارش آفتاب شرق
او گفت: سرویسهای الکترونیکی بسیاری برقرار کردیم، تکنولوژیها تحول کرده و قطعاً ما نیز باید در روالهای کاری خود این نوشته را مورد نظر قرار دهیم و یکی از این موضوعات نیز کارت ملی است و باید کارت ملی را باز طراحی کنیم، هم مبتنی بر فناوریهای تازه و هم این باز طراحی مبتنی بر خدمات تازه باشد که قرار است از طریق کارت ملی اراعه شود.
تشکیل بدنه کارت ملی و تراشه گذاری برعهده سازمان ثبت احوال نیست
کارگر با پافشاری بر این که ما در حوزه صدور کارت ملی، در سازمان ثبت احوال این ظرفیت را داریم تا نزدیک به ۲ تا ۲.۵ میلیون کارت ملی به طور ماهانه صادر کنیم و این ظریفت سازمان ثبت احوال بیشتر از خواست است، او گفت:، اما سازمان ثبت احوال مسئول چاپ اطلاعات هویتی بر روی کارت ملی است یعنی تشکیل بدنه کارت ملی و تراشه گذاری مطابق قانون برعهده سازمان ثبت احوال نیست و دوستانی که در این دو عرصه فعالیت میکنند نیز با مشکلاتی روبه رو می باشند که این مشکلات در حال از بین بردن است و همه دستگاههای دخیل به اتفاق سازمان برنامه و بودجه دست به دست هم دادند تا این مشکل را مرتفع کنند.
نسل بعدی کارت ملی، متفاوت خواهد می بود
رئیس سازمان ثبت احوال سرزمین با گفتن این که نوشته کارت ملی این است که اگر به سازمان ثبت احوال کارت برسد ما ظرفیت آن را داریم که ۲ تا ۲.۵ میلیون کارت ملی در ماه صادر کنیم، در ادامه گفت: نسل بعدی کارت ملی، شرایط فرد دیگر خواهد داشت و حتی ظرفیت تشکیل ما را زیاد تر میکند و نگاه ما در نسل بعدی کارت ملی این است که در صورت موافقت با نهادهای بالادست و اخذ مجوزهای ملزوم، نیازمان را به خارج از سرزمین افت دهیم یعنی یکی از مشکلات این است که درحوزه بدنه کارت ملی باید مواد اولیه از خارج سرزمین داخل شود و به جستوجو آن هستیم که مبتنی بر فناوریهای روز این عمل را انجام دهیم، هرچند در طراحی کارت ملی به جستوجو آن هستیم که طراحی بهتری داشته باشد.
کارگر با پافشاری بر این که کارت ملی از نظر کارکردی نیز تحول خواهد کرد، او گفت: هنگامی بخواهیم در نوشته کارت ملی تغییراتی انجام دهیم باید مجوز و موافقتهای نهادهای بالادستی را اخذ کنیم و سپس از اخذ این نوشته خبر رسانی میشود؛ چراکه کارت ملی امر حاکمیتی است و بر پایه قانون باید برای تغییرات، مجوز بگیریم و سپس از آن در رابطه مدل تازه کارت ملی خبر رسانی کنیم و اکنون در مقدمه اغاز این حرکت هستیم.
وی این چنین او گفت: در سال قبل چاپ شناسنامه را در مراکز استانها متمرکز کردیم چرا که پیش از آن شناسنامه در هر ادارهای چاپ میشد و این قضیه مشکلاتی را تشکیل میکرد، اظهار کرد: با مطالعات انجام شده چاپ شناسنامه را در مراکز استانها متمرکز کردیم که بر این مبنا کلیه خواستهای چاپ به این مرکز میآید و شناسنامه سپس از چاپ از طریق پست در اختیار متقاضی قرار میگیرد.
کارگر با گفتن این که میتوانیم بگوییم که افتشناسنامه نداریم در حالی یکی از موضوعاتی می بود که هر ساله سازمان ثبت احوال با آن دست و پنجه نرم میکرد، افزود: با افزایش نظارت، اشتباهات صدور شناسنامه به شدت افت یافته است و در توزیع و زمان صدور هماهنگی تشکیل شده است، به طوری که ممکن می بود در یک شهر یک روزه شناسنامه صادر شود و در یک شهر دیگر به علت نبوده است شناسنامه خام چندین روز ملزوم باشد که این مشکلات حل شد و با هماهنگی شرکت پست، شناسنامه از این طریق به دست متقاضی میرسد.
صدور شناسنامه بدون مراجعه حضوری
وی با گفتن این که از نظر دیگر با دفاتر پیشخوان هماهنگی انجام شده تا خواستها را سریع تر به ما ارسال کنند، او گفت: در تهران وقتی می بود که چند هزار صف صدور شناسنامه داشتیم؛ اما بر پایه گزارشی که مدیرکل ثبت احوال تهران چند روز پیش خبرداد این می بود که تقریباً در حوزه صدور به روز شدهایم یعنی اگر درخواستی میآید سریع شناسنامه صادر و در اختیار پست قرار خواهیم داد و در صدد آن هستیم زمان را تا آنجایی که میشود سریع تر انجام دهیم.
کارگر با پافشاری بر این که به جستوجو آن هستیم که بدون وجود فرد در خواستش برای شناسنامه را دریافت کنیم یعنی دیگر فرد متقاضی به دفاتر پیشخوان مراجعه اولیه نداشته باشد و بتواند به طور الکترونیک درخواستش را بفرستد و ما نیز شناسنامه را صادر کنیم، پافشاری کرد: سپس از آن نیز طی فرآیندی شناسنامه قدیمی را از آن فرد میگیریم.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی