به گزارش آفتاب شرق
رییس سازمان اداری استخدامی سرزمین در آیین امضای تفاهمنامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اظهار ابلاغ سند نقشهراه دولت هوشمند، او گفت: «در این سند تکالیف همه دستگاهها برای تحقق دولت هوشمند اشکار شده است.»
به گزارش وزارت ارتباطات، «علاالدین رفیعزاده» با اشاره به اهمیت خورسندی مردم از خدمات اراعه شده دولت، افزود: «اگر خروجی تلاش کارگزاران دولتی رضایتمندی مردم نباشد همانند دویدن روی تردمیل، هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.»
او قضیه دولت هوشمند از ۳ دهه قبل را نداشتن وحدت فرماندهی و عدم منفعت گیری بهینه مردم از این خدمات گفت و افزود: «سازمانها و وزارتخانههای گوناگون در سالهای قبل هر کدام در این حوزه به سویی میرفتند و همیشه ناظر بههمریختگی فرآیندهای دولت هوشمند بودیم.»
رفیعزاده با اشاره به این که در ماههای قبل برای اصلاح این مسائل فکر شده است، او گفت: «کارگروهی از معاونان وزارت ارتباطات، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه راه اندازی شد که حاصل این نشستها نقشهراه دولت هوشمند می بود که دیروز توسط معاون اول رییسجمهوری ابلاغ شد؛ این سند میتواند نقطه اغاز تعداد بسیاری از تغیرات باشد و شدت هوشمندسازی خدمات دولت را افزایش دهد.»
رضایتمندی مردم با واگذاری فرایندها به قسمت خصوصی
او افزود: «در این سند کارگروهی تعریف شده که حتی بهصورت هفتگی جلساتی برای پیگیری و حل مشکلات برگزار میکند تا بتوانیم ناظر تحقق اهدافی باشیم که در دولتهای قبل تا بحال موفق نبودیم و در دولت وفاق به آن برسیم.»
رییس سازمان امور اداری و استخدامی سرزمین با اشاره به نقش قسمت خصوصی در این حوزه، معتقد است: «هر چه دولت نقش راهبری برعهده داشته باشد و فرآیندهای اجرایی را به قسمت خصوصی واگذار کند در این مسیر بهتر حرکت میکنیم و رضایتمندی مردم نیز بهدست میآید.»
او افزود: «بههمینمنظور در مطرح سامانه فوریتهای اداری (فواد) از شرکت ایرانسل دعوت به همکاری شده است و هماکنون این سامانه استقرار یافته و با شماره ۱۲۸ بهصورت آزمایشی راهاندازی میشود.»
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی