شنبه, اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۴

هیوندای دکمه‌های فیزیکی را به کنترلرهای لمسی ترجیح می‌دهد_آفتاب شرق

مریم یزدانی
3 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

«سانگ‌یاپ لی»، رئیس قسمت طراحی هیوندای و جنسیس، تفاوت طراح و متخصص زیباسازی را می‌داند. دومی محصولی قشنگ را طراحی می‌کند و اولی به چگونگی منفعت گیری از آن محصول فکر می‌کند. اگرچه طراحی ماشین شامل زیبایی هم می‌شود، مقصد مهم آن کاربردی بودن است؛ به همین علت لی باور بسیاری به منفعت گیری از دکمه‌های فیزیکی در کابین ماشین دارد.

لی در مصاحبه‌ای در نمایشگاه خودروی نیویورک حرف های است: «معتقدم مقصد از طراحی پشتیبانی به دیگران است. دکمه‌های لمسی دلنشین‌اند اما اگر کاربردی نباشند، به درد نمی‌خورند.»

در فضای داخلی هیوندای پالیسید ۲۰۲۶ صفحه‌نمایشی برای کنترل سیستم تهویه ثانویه وجود دارد اما این چنین کلیدهایی برای تنظیم دما و دکمه‌های بین‌بر برای تعداد بسیاری از عملکردهای سیستم چندرسانه‌ای و حالت‌های رانندگی به چشم می‌خورد. روی فرمان دکمه‌های فیزیکی قرار دارند و آینه‌ها هم توسط دکمه‌ها کنترل خواهد شد. لی این چنین به لبه جلویی کنسول مرکزی که به‌شکل یک پد برای استراحت دست میانه کار با سوییچ‌ها طراحی شده است، افتخار می‌کند.

برای تحول تنظیمات به زحمت نمی‌افتید و از همه مهم‌تر این که می‌توانید این کار را میانه رانندگی و بدون حواس‌پرتی انجام دهید. لی اشاره می‌کند اکنون تعداد بسیاری از خودروها پنل ابزارهای پانوراما و نمایشگرهای چندرسانه‌ای یکپارچه با پنل روی داشبورد دارند اما در پالیسید، این نمایشگرها زیر قطعه‌ای ظریف قرار دارند تا خوانایی آنها تحت‌تأثیر نور خورشید قرار نگیرد.

دکمه‌های فیزیکی کاربردی می باشند!

لی می‌گوید: «اهمیت این مسئله ازآنجاست که این خودروی خانوادگی است. درمورد کارهای روزمره خانواده‌ها همانند بردن بچه‌ها از خانه به مدرسه یا برعکس تحقیق می‌کنیم و محصولات خود را بر پایه سبک زندگی مشتریان طراحی می‌کنیم… رانندگی با آن باید آسان باشد، ماشین نباید پیچیده باشد.»

کاربردی بودن بر طراحی ظاهری هم تاثییر گذاشته است. به حرف های لی، شکل جعبه‌ای شاسی‌بلند پالیسید حداکثر فضای داخلی را به وجود اورده است. تیم طراحی این چنین انحنای پنجره‌ها را به‌منظور آزادکردن فضای سر زیاد تر برای سرنشینان دستکاری کرده‌ است.

دکمه‌های فیزیکی

این رویکرد تازه مشخص می کند طراحان بزرگ فقط به زیبایی محصول دقت نمی‌کنند. لی می‌گوید هنگامی از جورجتو جوجارو پرسیده کدام‌یک از مطرح‌های خودش را زیاد تر دوست دارد، انتظار داشته این اسطوره طراحی ماشین مدلی همانند لوتوس اسپریت یا مدل دلنشین و اسپرت فرد دیگر را نام ببرد. جوجارو با انتخاب فیات پاندای اریجینال لی را شگفت‌زده کرده است؛ چون به‌نظرش بیشترین تأثیر را روی نحوه زندگی مردم داشته است.

لی همین فلسفه را در کار خودش پیش گرفته؛ به همین علت هیوندای از هر نظر ازجمله زیبایی‌شناسی در طراحی ماشین پیشگام است.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

Share This Article