به گزارش آفتاب شرق
گریت وال موتورز در نمایشگاه ماشین شانگهای از موتور V8 با توربوشارژرهای دوقلو رونمایی کرد. این عمل علتشد رسانههای گوناگون از تازه ترین محصول چینیها شگفت زده شوند؛ چون خودروسازان چینی به تمرکز اختصاصی خود روی موتورهای برقی شهرت دارند.
یقیناً تا این مدت اشکار نیست موتور V8 توئین توربو گریت وال چه مقدار توان آزاد میکند. این شرکت اظهار کرده پیشرانه تولیدی آنها به سیستم تزریق سوخت دوگانه همراه ۲ پمپ روغن تجهیزشده است. این موتور تا ۸۰۰۰ دوربردقیقه امکان فعالیت دارد. یقیناً به رسم همیشگی چینیها، این پیشرانه بهتنهایی و جدا گانه از نیروی الکتریسیته فعالیت نمیکند.
موتور هشتسیلندر تازه گریتوال بخشی از سیستم انتقال قوت پلاگین هیبریدی تازه این شرکت است که در برخی مدلها منفعت گیری خواهد شد. شاسیبلندهای خانواده تانک نخستین دریافتکنندگان این پیشرانه خواهند می بود. در این خودروها، یک موتور برقی بین موتور مهم و گیربکس قرار میگیرد و ماشین امکان حرکت در حالت همه برقی را نیز خواهد داشت.
چرا گریت وال یک موتور V8 ساخت؟
تشکیل یک موتور هشتسیلندر در شرایط امروزی صنعت خودروسازی چین، برای تعداد بسیاری سوالبرانگیز است. گریت وال این پیشرانه را برای منفعت گیری در خودروهای لوکس، شاسیبلندهای بزرگ و پیکاپها طراحی کرده است. سیستم هیبریدی گریت وال به خودروهای این برند اجازه میدهد در شهرها با آلایندگی کم تردد کنند. در بزرگراهها نیز با فعال شدن قوت مهم پیشرانه، رانندگی لذتبخشی برای مالک فراهم میکند. تنظیمات گوناگون این پیشرانه به آن اجازه میدهد همزمان یک موتور کممصرف و پرقدرت باشد.
مطابق شنیدههایی که رسانههای گوناگون اظهار کردهاند، تانک ۳۰۰ نخستین مشتری این پیشرانه خواهد می بود. این ماشین را شتابران ماشین داخل بازار ایران کرده است و در واقع نسخه شبیه مرسدس بنز G کلاس به حساب می اید. تانک ۳۰۰ اکنون با موتور چهارسیلندر دولیتری بنزینی توربوشارژر، موتور ۲.۴ لیتری توربودیزل و موتور دولیتری هیبریدی اراعه میشود.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی