یکشنبه, اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۴

جلوگیری از قطع برق و اینترنت در زمان برگزاری امتحانات نهایی_آفتاب شرق

مریم یزدانی
6 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

افزایش میانگین نمرات کتبی در برخی مدارس تا ۴ نمره

وی با گفتن این که این تحلیل‌ها فرصتی برای انتقال توانایی بین مدارس است افزود: در برخی مدارس میانگین نمرات کتبی تا چهار نمره افزایش یافته که این پیروزی نه به علت افزایش تجهیزات، بلکه ناشی از تحول نگاه‌ها و تشکیل جو همکاری، همدلی و همراهی در مدارس بوده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و ضمانت کیفیت نظام آموزش و پرورش با گفتن این که مدارس موفق توانستند با منفعت گیری از مشاوره‌های موثر، ترسیم آینده برای دانش‌آموزان، همراه‌سازی خانواده‌ها و اجرای دقیق برنامه‌های مدرسه، انگیزه و علاقه‌مندی را در دانش‌آموزان تحکیم کنند در ادامه گفت: این مدارس توانستند جمع‌بندی مؤثرتری برای امتحانات داشته باشند.

زارعی رسالت مهم مرکز ارزشیابی را تشکیل تحرک و انگیزه برای همه دانش‌آموزان سرزمین دانست و او گفت: انتظار این که تنها مدیر مدرسه این بار را به دوش بکشد کافی نیست بلکه ملزوم است یک تحرک ملی برای آموزش موثر تشکیل شود.

وی با گفتن این که سال قبل برای ۱۰۳ گفتن درسی راهنمای عمل طراحی و امسال نیز بسته‌های یادگیری مکمل آن تشکیل شد تا به دانش‌آموزان سراسر سرزمین اراعه شود افزود: این بسته‌ها توسط ۷۷۳ نفر از دبیران منتخب در سه استان تهران، خراسان رضوی و فارس تهیه شد. نتیجه این کوششها تشکیل بیشتر از ۲ هزار و ۲۶۶ فیلم آموزشی و ۱۳ هزار بسته آموزشی می بود که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

در طراحی سؤالات امتحانات نهایی، استانداردسازی مراعات شده است

رئیس مرکز ارزشیابی و ضمانت کیفیت نظام آموزش و پرورش، با گفتن این که مقصد آن است که از طریق این منبع های، ادبیات مشترکی بین دبیران و دانش‌آموزان شکل بگیرد و سطح آموزش در سراسر سرزمین همگن شود در ادامه گفت: در طراحی سؤالات نهایی، استانداردسازی مراعات شده است. ابتدا سؤالات متوسط و آسان و در انتها سؤالات سخت‌تر از نظر شناختی قرار می‌گیرند. این طراحی به طوری است که دانش‌آموزان با سطوح گوناگون آمادگی بتوانند جواب دهند و دچار ابهام نشوند.

هماهنگی با وزارت نیرو، توانیر و وزارت سرزمین برای فراهم برق و تجهیزات اضطراری در حوزه‌های امتحانی

زارعی با اشاره به عمل های زیرساختی برای برگزاری آزمون‌های نهایی او گفت: هماهنگی با وزارت نیرو، توانیر و وزارت سرزمین برای فراهم برق و تجهیزات اضطراری در حوزه‌های امتحانی انجام شد. تنها در دو حوزه قطعی برق گزارش شد که بلافاصله از بین بردن شد. این چنین با وزارت ارتباطات برای پایداری اینترنت هماهنگی‌های ملزوم صورت گرفته است.این چنین مراکز معین و سناریوهای جانشین برای مدیریت بحران در نظر گرفته شده است.

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

زارعی به نوشته پایداری اینترنت در حوزه‌های امتحانی نیز پرداخت و افزود: با همکاری وزارت ارتباطات، تحکیم اینترنت در زمان ارسال و دریافت سؤالات و جواب‌نامه‌ها به طور اختصاصی در دستور کار قرار گرفت.

وی با گفتن این که امسال ۵۴۷۲ حوزه امتحانی فعال می باشند که از ۲۸ اردیبهشت تا ۲۲ خرداد آزمون‌های پایه دوازدهم و از ۲۹ اردیبهشت آزمون‌های پایه یازدهم را برگزار می‌کنند افزود: فرایند تصحیح نیز اصلاح شده است. بعد از امتحان، تصحیح برگه‌ها در مدارس اغاز می‌شود و هر برگه توسط دو مصحح بازدید شده و در صورت مغایرت، به مصحح سوم ارجاع داده می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و ضمانت کیفیت نظام آموزش و پرورش، با گفتن این که سال قبل بیشتر از ۹۰ درصد همبستگی بین تصحیح‌کنندگان وجود داشت و راهنمای تصحیح نیز بدون محدود کردن خلاقیت دانش‌آموزان در اختیار مصححان قرار گرفته می بود در ادامه گفت: امکان خواست بازدید مجدد نیز برای دانش‌آموزان فراهم است، این خواست باید با آگاهی و استدلال باشد و بدون تحلیل نباشد.

زارعی با گفتن این که تصحیح بر پایه اهداف برنامه درسی و کتاب انجام می‌شود و بازخورد آن به راهبرد یادگیری بازمی‌گردد او گفت: این فرایند فرصتی برای تحکیم مرجعیت مدرسه، معلم و کتاب درسی است. همه عوامل و کارگروه‌های شش‌گانه با شراکت مدیران مناطق و نهادهای مرتبط در حال حمایتاز اجرای دقیق امتحانات نهایی می باشند تا فضای آموزش و برسی به شکل عادلانه و مؤثر در سراسر سرزمین فراهم شود.

وی با گفتن این که برای بهبود و تحول اساسی در نظام آموزشی سرزمین، باید برسی‌های جامعی از کارکرد سیستم آموزش و پرورش انجام شود به مشکلات و چالش‌های حاضر در فرآیندهای آموزشی و برسی و جایگاه مرکز سنجش و پایش به گفتن یک نهاد کلیدی در برسی و ضمانت کیفیت نظام آموزشی اشاره کرده و پافشاری کرد که این مرکز باید همه ابعاد کارکرد آموزش و پرورش را برسی کرده و گزارشی جامع از حالت حاضر اراعه دهد.

رئیس مرکز ارزشیابی و ضمانت کیفیت نظام آموزش و پرورش بر لزوم بهبود سیستم‌های صوتی در برگزاری آزمون‌ها پافشاری کرد و در ادامه گفت: یکی از چالش‌ها در آزمون‌ها کیفیت صدا بوده که علتایجاد مشکل برای دانش‌آموزان در جواب به سوالات خاصی همانند سوالات شنیداری شده است.

زارعی به همکاری‌های بین‌دستگاهی برای فراهم امنیت و کیفیت آموزش اشاره کرد و او گفت: همکاری وزارت آموزش و پرورش با دیگر نهادها برای تشکیل یک فضای امن و با کیفیت برای برگزاری آزمون‌ها الزامی است. همه دستگاه‌ها باید در جهت فراهم امنیت و بهبود کیفیت آموزش و آزمون‌ها همکاری کنند.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

Share This Article