به گزارش آفتاب شرق
مطابق گزارش شاخص توزیع رسانهای آوریل ۲۰۲۵ (فروردین و اردیبهشت)، یوتوب با تعلق 12.۴ درصد زمان صرفشده مخاطبان برای تماشای تلویزیون، هم چنان در صدر شرکتهای رسانهای قرار دارد. این سومین ماه متوالی است که یوتوب جایگاه اول لیست شاخص توزیع رسانهای را به دست میآورد.
بر پایه گزارش تازه رتبهبندی نیلسن، یوتوب ۳ ماه متوالی بیشترین سهم از تماشای محتوا در تلویزیون را نگه داری کرده و اکنون ۱۲.۴ درصد کل زمان صرفشده مخاطبان برای تماشای رسانههای گوناگون را به خود تعلق داده است. این رقم مارس ۱۲ درصد و در بازه شبیه سال قبل میلادی ۹.۶ درصد می بود. مطابق دادههای داخلی یوتوب، سهماهه اول ۲۰۲۵ دستگاه مهم برای تماشای یوتوب در آمریکا تلویزیون بوده است.
رشد تماشای یوتوب در ۳ ماه قبل
آمار تازه سلطه یوتوب بر رسانههای تلویزیونی را مشخص می کند. شرکتهای رسانهای بزرگ دیگر، همانند دیزنی، پارامونت، NBCUniversal و نتفلیکس، در رتبههای پایینتر قرار دارند. دیزنی آوریل ۲۰۲۵ با ۱۰.۷ درصد، دومین سهم بزرگ از مصرف تلویزیون را در اختیار داشت، این شرکت مارس نیز مقام دوم را کسب کرده می بود.
این چنین یوتوب برای رشد زیاد تر سهم تماشای محتواهای خود در تلویزیون خیز برداشته است. این شرکت در اتفاقات سالانه Upfront از قراردادی با NFL (لیگ ملی فوتبال آمریکایی) خبر داد. بر پایه این توافقنامه، یوتوب انحصاری اولین بازی روز جمعه فصل تازه را برای مخاطبان جهانی پخش خواهد کرد. این اولین بار است که این پلتفرم بازیهای NFL را زنده پخش میکند. انتظار میرود پخش این مسابقات تعداد کاربران یوتوب را بیشازپیش افزایش دهد.
پارامونت نیز ۸.۹ درصد کل زمان تماشا با تلویزیون در آوریل را به خود تعلق داد و بزرگترین افزایش سهم ماهانه را بین شرکتهای رسانهای داشته است. علت این افزایش برنامههای CBS (شرکت وابسته به پارامونت) بوده است.
شرکت Warner Bros. Discovery نیز آوریل ۶.۷ درصد سهم تماشای تلویزیون را کسب کرد. WBD با سریال، «The White Lotus»، ساخته شبکه HBO، توانست مقدار سهم ماهانه خود را افزایش دهد. «لوتوس سفید» با ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دقیقه تماشا یکی از پربینندهترین سریالهای آوریل می بود.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی