به گزارش آفتاب شرق
به نظر میرسد بوگاتی بعد از آنکه «میت ریماک» مدیریت این شرکت را بر مسئولیت گرفته است، تغییرات قابلتوجهی میکند. رئیس بوگاتی علاقهای به تشکیل سوپراسپرت هیبریدی با موتور توربوشارژر ندارد و این ایده را نامفهوم میداند.
بوگاتی شیرون در واقع نسخه تکاملیافته بوگاتی ویرون می بود. این خودروها در زمان تصدی فولکسواگن بر مدیریت بوگاتی ساخته شدند اما بوگاتی توربیلون نشاندهنده تغییری اساسی است. پرچمدار تازه مولشیم دیگر موتور W16 با ۴ توربوشارژر ندارد؛ بهجای آن از موتور V16 منفعت میبرد. کازورث نیز در فرایند گسترش این موتور به بوگاتی پشتیبانی کرده است. پیشرانه V16 بوگاتی توربیلون ۸.۳ لیتر حجم دارد اما زیاد سبکوزن است. وزن این پیشرانه ۲۵۲ کیلوگرم است که ۴۲ درصد کمتر از پیشرانه W16 قبلی بوگاتی است.
بوگاتی سوپراسپرت هیبریدی نمیسازد!
بخشی از افت وزن موتور V16 بوگاتی بهعلت حذف ۴ توربوشارژر است. مهندسان بوگاتی و کازورث به مجله تختهگاز اظهار کردهاند رئیس بوگاتی منفعت گیری از توربوشارژر در سوپراسپرت هیبریدی را بیمنفعت میداند. میت ریماک استدلال میکند قسمت هیبریدی افت قوت ناشی از حذف توربوشارژرها را جبران میکند و درعینحال مزایای منفعت گیری از الکتریسیته را فراهم میکند. در توربیلون، یک باتری بزرگ با ظرفیت ناخالص ۲۴.۸ کیلوواتساعت وجود دارد که میتواند بدون نیاز به روشن شدن موتور V16 تا ۷۰ کیلومتر ماشین را به پیش ببرد.
میت ریماک در گفتگو با مجله تخت گاز، میگوید انواع گوناگون سوپراسپرت هیبریدی با پیشرانه توربوشارژر را راندهام اما واقعاً نمیفهمم چرا باید یک پیشرانه هیبریدی با موتور توربوشارژر داشته باشید؟ موتور توربوشارژر بهتنهایی برای قوتبخشیدن به سوپراسپرتها کافی است.
رئیس بوگاتی آشکار کرد حذف ۴ توربوشارژر از موتور تازه V16 به افت ۶۰۰ اسببخار قوت منجر شده است. برای جبران این نوشته ۳ موتور الکتریکی به ماشین اضافه شدهاند که درمجموع ۸۰۰ اسببخار قوت آزاد میکنند. با درنظرگرفتن موتور احتراق داخلی که بهتنهایی هزار اسببخار قوت آزاد میکند، توربیلون از مدلهای قبلی خود نیرومندتر و سبکتر خواهد می بود. علاوهبر حذف توربوها، منفعت گیری از سیستم تعلیق تازه نیز علتشده ماشین ۴۵ درصد سبکتر شود. درمجموع وزن بوگاتی توربیلون با همه روانکارها و باک پر بنزین کمتر از هزار و ۹۹۵ کیلوگرم است.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی