به گزارش آفتاب شرق
مدیر ارشد فناوری متا، «اندرو بازورث»، خبرداد سال ۲۰۲۵ میتواند نقطه عطفی برای واحد حقیقت افزوده و حقیقت مجازی این شرکت باشد.
بر پایه گزارشها، او در مصاحبهای با بلومبرگ خبرداد به نظر میرسد سال جاری سالی سرنوشتساز باشد، هرچند برسی نهایی تا آخر این دهه اشکار نخواهد شد.
سال ۲۰۲۵؛ نقطه عطف عینکهای هوشمند حقیقت مجازی و افزوده متا
بازورث پیشتر در یادداشتی پیشبینی کرده می بود سال ۲۰۲۵ یا نقطه اوج پیروزی برای Reality Labs خواهد می بود یا بهگفتن شکستی افسانهای در تاریخ ثبت خواهد شد.
او افزود عینکهای Ray-Ban متا که از پاییز ۲۰۲۳ اراعه شدهاند، پیشرفتی مهم بودهاند و تا بحال بیشتر از ۲ میلیون عینک به فروش رفته است. حتی پیش از اضافه شدن قابلیتهای هوش مصنوعی، فروش آنها از عینکهای کلاسیک Ray-Ban نیز زیاد تر بوده است.
بازورث او گفت این محصول توانسته نظر مشتریان و رقیب ها را بهطور قابلتوجهی جلب کند و اکنون رقابت واقعی اغاز شده است. او پافشاری کرد:
«زمان رقابت فرارسیده و از این لحظه به سپس، هر پیشرفتی که امسال به دست بیاید، ارزشی فراتر از هر سال پیش یا بعد از آن خواهد داشت.»
در کنار متا، شرکتهای فرد دیگر نیز داخل این حوزه شدهاند. گوگل ماه قبل برای گسترش عینکهای هوشمند مبتنیبر اندروید XR همکاریهایی را با Gentle Monster و Warby Parker خبرداد. این چنین گزارشهایی از تلاش اپل برای اراعه عینکهای هوشمند در سال ۲۰۲۶ انتشار شده است.
بااینحال، بازورث پافشاری کرد ورود رقیب ها فقط در شرایطی معنی دارد که بازار محصولات حقیقت افزوده و حقیقت مجازی متا را بپذیرد. او او گفت:
«بازار، بهاختصاصی در عرصه سختافزار، طبق معمولً با تأخیر عکس العمل مشخص می کند؛ به این علت باید به نشانههای اولیه دقت کرد و داخل شرکت به شهود و اعتمادبهنفس تکیه داشت.»
این چنین یادآور شد «شریل سندبرگ»، مدیر عملیاتی اسبق متا، همیشه میاو گفت زیاد تر شرکتها نه بهعلت رقابت، بلکه اجرای نادرست برنامههای خود ناکامی میخورند. بازورث او گفت تمرکز او بر اجرای درست برنامهها است، نه بر رقیب ها.
او او گفت متا مطابق برنامههای بلندپروازانه خود برای سال جاری میلادی پیش میرود و در آخر سال اشکار میشود توانستهاند این برنامهها را عملی کنند یا نه. این چنین طی ۵ سال آینده معلوم خواهد شد این کوششها تا چه قدر کافی بودهاند.
درعینحال، بازورث باور ندارد عینکهای هوشمند به این زودی جانشین تلفنهای هوشمند شوند. او او گفت مردم تا این مدت به تلفنها عادت دارند و این دستگاهها بخشی از اکوسیستم پیچیده نرمافزاری می باشند. به حرف های او، اپل در طراحی هدست ویژن پرو نادرست ناشیانهای مرتکب شده و آن را بیشتر از حد سنگین طراحی کرده است.
بازورث خاطرنشان کرد طبق معمولً تکامل طراحی محصولات در نسل دوم یا سوم آنها اتفاق میافتد. این چنین مارک زاکربرگ پیشتر حرف های می بود مردم به این زودیها تلفنهای خود را کنار نمیگذارند اما بهمرور منفعت گیری بیشتری از عینکهای هوشمند خواهند کرد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی