تشکیل ۴۹۰ هزار شغل و پشتیبانی ۵۵ میلیارد دلاری به GDP آمریکا_آفتاب شرق

مریم یزدانی
3 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

بر پایه گزارش یوتوب، اکوسیستم خلاقانه این پلتفرم در سال ۲۰۲۴ بیشتر از ۴۹۰ هزار شغل همه‌زمان تشکیل کرده و بیشتر از ۵۵ میلیارد دلار به تشکیل ناخالص داخلی آمریکا (GDP) پشتیبانی کرده که تحقیقات Oxford Economics آن را قبول می‌کند.

اکوسیستم خلاقانه یوتوب تنها به خالقان محتوا محدود نمی‌شود، بلکه افرادی را که با این خالقان همکاری می‌کنند، از جمله تدوین‌گران ویدیو، دستیاران، روابط‌عمومی‌ها، و این چنین کارکنان شرکت‌هایی را که خدمات مرتبط با محتواسازان همانند Patreon ،Spotter و Linktree اراعه خواهند داد نیز دربرمی‌گیرد. 

سهم یوتوب در اشتغال‌زایی در آمریکا

با این که در چند سال تازه اندوخته‌گذاران خطرپذیر همانند قبل در این حوزه اندوخته‌گذاری نمی‌کنند، آمارها مشخص می کند که اکوسیستم خلاقانه یوتوب هم چنان روال روبه‌رشدی دارد، به‌طوری‌که در سال ۲۰۲۲ یوتوب و Oxford Economics اظهار کردند این اکوسیستم نزدیک به ۳۹۰ هزار شغل تشکیل کرده و بیشتر از ۳۵ میلیارد دلار به تشکیل ناخالص داخلی آمریکا افزوده است، و طی دو سال تازه این اعداد به‌ترتیب به ۴۹۰ هزار شغل و ۵۵ میلیارد دلار رسیده‌اند.

یکی از دلایل بزرگ بودن این رقم های، زمان‌های درآمدزایی پایدار و قابل توجهی است که یوتوب در اختیار خالقان محتوا قرار می‌دهد. افرادی که واجد شرایط برنامه همکاری یوتوب می باشند، می‌توانند تا ۵۵ درصد از درآمد تبلیغاتی تولیدشده توسط ویدیوهایشان را کسب کنند.

حتی خالقان محتواهای متوسط نیز می‌توانند ماهانه چند هزار دلار درآمد داشته باشند. هرچند که پلتفرم‌هایی همانند تیک‌تاک و YouTube Shorts تلاش کرده‌اند راه حلهایی برای کسب درآمد از طریق تبلیغات تشکیل کنند، اما تا بحال راهکار مؤثری برای توزیع منظم درآمد تبلیغاتی در بین خالقان محتوای مختصر اشکار نشده است.

خالقان محتوا که قسمت روبه‌رشدی از اقتصاد آمریکا را راه اندازی خواهند داد، به‌جستوجو دریافت پشتیبانی‌های نیرومندتر از سوی نهادهای مالی و دولتی می باشند، چرا که تعداد بسیاری از آنها با موانعی همانند سختی در گرفتن کارت‌های اعتباری تجاری و وام‌های بانکی روبه رو‌اند، حتی وقتی که توانایی مالی خود را به‌صورت آشکار اثبات کرده‌اند.

در عکس العمل به اهمیت روزافزون این صنعت، هفته قبل دو نماینده کنگره آمریکا، «یوت کلارک» از نیویورک و «بث ون دوینه» از تگزاس، گروه دوحزبی «کارگروه خالقان محتوا» را راه اندازی دادند تا از اقتصاد محتواسازان حمایتکرده و ظرفیت‌های آن را به رسمیت بشناسند.

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

TAGGED:
Share This Article