به گزارش آفتاب شرق
پژو با e-208 GTi داخل بازار خودروهای هاتهچ (هاچبک اسپرت و دلنشین) برقی میشود. هاچبک پژو e-208 GTi به موتور الکتریکی با قوت ۲۰۹ کیلووات و گشتاور ۳۴۵ نیوتن متر و سیستم دیفرانسیل جلو تجهیزاست.
پژو e-208 GTi در عرض ۵.۷ ثانیه به شدت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد و حداکثر شدت آن ۱۸۰ کیلومتربرساعت است.
باتری ۵۴ کیلوواتساعتی ساخت CATL برد حرکتی ۳۵۰ کیلومتری را تحت استاندارد WLTP فراهم میکند. شدت شارژAC این مدل ۷.۴ کیلووات و نرخ شارژر سریع DC آن ۱۰۰ کیلووات است.
پژو ۲۰۸ GTi الکتریکی به لاستیکهای ۴۰/۲۱۵ میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ روی چرخهای ۱۸ اینچی تجهیزاست. اندازه دیسکهای ترمز جلو با کالیپرهای چهارپیستونه قرمز به ۳۵۵ میلیمتر افزایش اشکار کرده است. ترمزهای عقب نسبت به e-208 معمولی تغییری نکردهاند.
برای بهبود هندلینگ ماشین، این مدل ۳۰ میلیمتر ارتفاع کمتری نسبت به دیگر نسخههای e-208 دارد و فاصله ۲ چرخ آن در جلو ۵۶ میلیمتر و در عقب ۲۷ میلیمتر زیاد تر شده است.
تغییرات طراحی پژو e-208 GTi
تغییرات طراحی بدنه شامل اسپویلر عقب بزرگتر، قسمت رنگی در زیر گلگیر و منفعت گیری زیاد از نوارهای قرمز روی جلوپنجره و محافظ قوس چرخها میشود.
در کابین ناظر صندلیهای جلوی چسبندهتر و فرمان کوچک با بالا و پایین تخت هستیم. هایلایتهای قرمز بسیاری داخل و خارج وجود دارد، درحالیکه نشانهای برجسته GTi روی چرخهای آلیاژی، رکابهای جانبی، صندلیها و فرمان دیده خواهد شد.

جیر مصنوعی روی دستگیرهها، فرمان، صندلیها و در کنسول میانی به کار رفته است. روی تحکیمکنندههای صندلی و قسمتهایی از فرمان از چرم منفعت گیری شده است اما تزیینات همانند فیبرکربن روی رودریها و داشبورد دیده میشود.
حالت اراعه در بازارهای گوناگون
پژو e-208 GTi با فرمان سمت راست برای بریتانیا و ایرلند تشکیل خواهد شد اما اشکار نیست در استرالیا و دیگر کشورهای مشترک المنافع اراعه میشود یا خیر.
ابتدا قرار می بود این مدل سال ۲۰۲۴ در استرالیا اراعه شود اما این اتفاق تا این مدت نیفتاده است. اگرچه e-208 سال ۲۰۲۳ گواهی اراعه در استرالیا را دریافت کرد، واردکننده محلی Inchcape هم چنان دراینباره سکوت کرده است.
آخرین مدل GTi حاضر در بازار استرالیا پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۲۰ می بود اما اراعه ۲۰۸ و ۲۰۸ GTi در این سرزمین سال ۲۰۱۸ متوقف شد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی