به گزارش آفتاب شرق
مرسدس بنز در تازه ترین تصمیمات خود، از رویکرد برقیسازی سراسری عقبنشینی کرده است. این شرکت، همانند تعداد بسیاری از خودروسازان اروپایی، تصمیم گرفته می بود تا سال ۲۰۳۰ کامل به تشکیل خودروهای برقی روی بیاورد. بااینحال تحول تقاضای مشتریان، علتشده خودروساز آلمانی تحول رویه دهد.
یقیناً مرسدس بنز هم چنان به آینده خودروهای الکتریکی امیدوار است. این شرکت مدتی پیش از مدلهای همه الکتریکی GLC و CLA رونمایی کرد اما نسخههای درونسوز هم چنان تشکیل خواهد شد. «اولا کالنیوس»، مدیرعامل مرسدس، در مصاحبهای قبول کرد موتورهای احتراق داخلی همراه تکنولوژی پیشرفته الکتریکی فعال باقی میماند. این تصمیم اصلاح مسیر برای بنز خواهد می بود.
مرسدس بنز CLA همزمان در ۲ نسخه تشکیل میشود
نسخه تازه مرسدس بنز GLC بر پایه پلتفرم ماژولار MB.EA گسترش یافته است و خودروی همهبرقی شناخته میشود. در نظر دیگر، مرسدس بنز CLA تازه در کارخانه راستات تشکیل میشود و همزمان در ۲ نسخه برقی و بنزینی تشکیل خواهد شد. نسخه الکتریکی به فناوری ۸۰۰ ولت تجهیزاست و نسخه هیبرید ملایم موتور احتراق داخلی و موتور برقی کوچک را در خود جای داده است. استراتژی تشکیل همزمان ۲ مدل برقی و هیبریدی در مرسدس بنز، شبیه استراتژی بیامو در تشکیل همزمان مدلهای X3 و iX3 است. این چنین کندی روال فروش جهانی مرسدس بنز EQS و EQE که طراحی متغیری دارند، امکان پذیر مرسدسبنز را به بازنگری در برنامههایش وادار کند.
مرسدس تنها خودروساز آلمانی نیست که از برنامه برقیسازی سراسری خود عقبنشینی میکند. گروه فولکسواگن نیز ناظر تغییراتی در استراتژی خود است. «گرنوت دالنر»، مدیرعامل آئودی، به مجله اتوکار او گفت آئودی تا ۲۰۳۵ و احتمالا حتی بعدازآن، تشکیل خودروهای بنزینی را ادامه دهد.

فولکس واگن نیز اظهار کرده تشکیل گلف بنزینی را کنار گلف برقی تا سال ۲۰۳۵ ادامه خواهد داد. خودروسازان بیشتری بهجای ورود کامل به بازار خودروهای برقی، درحال تشکیل شبکهای ایمن برای خود می باشند. تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان اکنون به حساب می اید، از سالها پیش رویکردی چندجانبه را پیش گرفته است. تا این مدت اشکار نیست ممنوعیت اتحادیه اروپا برای موتورهای احتراقی از سال ۲۰۳۵ هم چنان پابرجا میماند یا تحول خواهد کرد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی