به گزارش آفتاب شرق
شرکت پروتون بهعلت آنچه کارمزدهای «مصنوعی و خودسرانه» اپ استور مینامد، از اپل شکایت کرده است.
شرکت سوئیسی پروتون بهتازگی شکایتی ضدانحصاری علیه اپل ثبت و این شرکت را به نقض قوانین ضدانحصار ایالات متحده متهم کرده است. پروتون به شکایتی دستهجمعی که ۲۳ مه علیه اپل نقل شد و چندین گسترشدهنده کرهای نیز در آن شرکت داشتند، مدام و یقیناً خود این شرکت نیز شکایت ضدانحصار جداگانهای علیه اپل ثبت کرده است.
پروتون اپل را بهعلت کمیسیونهای اپ استور به دادگاه میکشاند
پروتون در پستی وبلاگی در توضیح شکایت خود از اپل حرف های میخواهد یقین شود هرگونه توافق یا حکم احتمالی در شکایت دستهجمعی، به تغییرات واقعی در سیاستهای اپ استور اپل میانجامد، نه فقطً تغییرات ظاهری.
شکایتی که پروتون به آن مدام، جستوجو دریافت غرامت مالی برای گسترشدهندگان است اما پروتون میگوید هر مبلغی را که از این طریق دریافت کند، به دیگران اهدا میکند.
پروتون ادعا میکند کارمزدهایی که اپل در اپ استور میگیرد، مدل کسبوکار «اندوختهداری نظارتی» را که شرکتهایی همانند متا و گوگل منفعت گیری میکنند، تحکیم میکند و به شرکتهای کوچکتر و متمرکز بر حریم خصوصی که دادهها را به پول تبدیل نمیکنند، صدمه میزند.
این شرکت سوئیسی حرف های اپلیکیشنهای رایگانی که از دادههای کاربران سوءاستفاده میکنند، کارمزدی به اپل نمیپردازند اما اپهایی که در ازای خدمات، پول میگیرند، مجبورند بخشی از درآمد خود را به اپل بدهند. پروتون معتقد است کنترل اپل بر اپ استور، در توزیع اپلیکیشنها، قدرتی بیشتر از حد به این شرکت میدهد.
به حرف های پروتون، این نوشته وقتی مشکلساز میشود که اپل ناچار باشد به خواست دولتها برای حذف اپلیکیشنها در کشورهای گوناگون عمل کند.
پروتون این چنین ادعا میکند سیاستهای اپل قیمت نهایی سرویس برای مصرفکننده را افزایش میدهد. به حرف های پروتون، این شرکت بهعلت محدودیتهای اپل در منفعت گیری از لینکها، نتوانسته از درون اپلیکیشنهایش به صفحات سؤالات متداول و حمایتمشتریان لینک بدهد و توانایی کاربران را بدتر کرده است. این چنین این شرکت ادعا کرده با پرداخت کارمزد به اپل، نمیتواند سرویسهایش را ارزانتر به مشتریان اراعه کند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی