به گزارش آفتاب شرق
به گزارش دیجیاتو، شرکت داتین با انتشار کردن بیانیهای رسمی، جزئیاتی از دعوا سایبری گسترده به زیرساختهای سختافزاری دو بانک سرزمین در تاریخ ۲۷ خردادماه را خبرداد و ضمن رد هرگونه نفوذ به سامانههای نرمافزاری خود، بر نقش حمایتی و فنی این شرکت در برگشت خدمات بانکی پافشاری کرد.
به حرف های داتین، این دعوا از نظر پیچیدگی و گستردگی، در سرزمین بیسابقه بوده و بهطوری طراحی شده می بود که هر سه مرکز داده (مهم، پشتیبان و بحران) دو بانک مورد مقصد، ظرف چند دقیقه از دسترس خارج شدند. صدمه مهم به تجهیزات ذخیرهسازی داده داخل شده و جهت توقف کامل خدمات بانکی شده می بود.
داتین با اشاره به این که نرمافزارهای این شرکت هیچگونه صدمه یا نفوذی را توانایی نکردهاند، خبرداد که در جواب به بحران، با منفعت گیری از راهکار اضطراری Mini Core (سامسونت)، دسترسی مرحلهای به خدمات بانکی همانند کارت، انتقال وجه، پایا و ساتنا را برای بانکها برقرار کرده است. در ادامه، بانک پاسارگاد با همکاری داتین عمل به نصب مجدد تجهیزات و راهاندازی کامل نرمافزارهای بانکی در زمان ۱۱ روز کرد و هسته مهم بانکداری این بانک در ششم تیرماه به مدار برگشت.
داتین این چنین با رد هرگونه نقش در ماجرای افشای اطلاعات یکی از بانکها در اغاز سال ۱۴۰۴، اظهار کرده که صدمهپذیری مذکور خارج از سامانههای این شرکت بوده و مستند به سوءاستفاده از گزارشها است.
این شرکت در آخر پافشاری کرده است که در کنار ترقی دائمی زیرساختهای نرمافزاری، برنامهریزی برای اراعه راهکارهای پیشرفته تداوم کسبوکار (BCP) در شرایط بحرانی را با جدیت ادامه میدهد و وجود خود در بحران تازه را نهتنها مسئولیتی فنی، بلکه تعهدی انسانی و ملی دانسته است.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی