به گزارش آفتاب شرق
نیسان از نزدیک به یک دهه پیش پاترول نیسمو را در خاورمیانه اراعه کرده است. بهتازگی نسخه مخصوص ایالات متحده آن، آرمادا نیسمو، با قوت کمتر اراعه شده است. نیسان پاترول نیسمو گزینهای دلنشینتر و اسپرتتر از پاترول معمولی به حساب میآید. باید به این نوشته اشاره کنیم که آمریکاییها این ماشین را با نام نیسان آرمادا میشناسند. به نظر میرسد نیسان به مشتریان ساکن خاورمیانه زیاد تر از مشتریان آمریکایی اهمیت میدهد. خودروهای شاسیبلند ژاپنی، همانند نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر، در خاورمیانه زیاد پرفروشاند.
نیسان پاترول نیسمو خاورمیانهای، نیرومندتر از همه
آرمادا نیسمو ۴۶۰ اسب بخار قوت دارد؛ ۳۵ اسب بخار زیاد تر از آرمادای معمولی اما پیشرانه ۳.۵ لیتری توئین توربو V6 در خاورمیانه نیرومندتر از آن است. موتور VR35DDTT مخصوص امارات متحده عربی و دیگر کشورهایی که آرمادا در آنها با گفتن پاترول فروخته میشود، ۴۹۵ اسب بخار قوت تشکیل میکند. گشتاور هر ۲ مدل پاترول و آرمادا نیسمو ۷۰۰ نیوتنمتر است.
علاوهبر موتور نیرومندتر، پاترول نیسمو یک چراغ مهشکن شبیه نسل قبلی دارد. نیسان میگوید فرمول E الهامقسمت این طراحی بوده اما آرمادا نیسمو طراحی دیفیوزر عقب تمیزتری دارد. پاترول و آرمادا بهجز این ویژگیهای جزئی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
آرمادا اولین شاسیبلندی نیست که نسخه نیسمو را دریافت میکند. چند سال پیش، جوک نیسمو اراعه شد و آریا نیسمو نیز بهگفتن اولین مدل بدون موتور درونسوز در دسترس قرار دارد. امیدواریم GT-R با نسخه نیسمو برگردد اما دور از انتظار است به این زودیها ناظر ظهور مجدد گودزیلا باشیم. بادقتبه رونمایی از کانسپت شگفت هایپر فورس، به گمان زیادً GT-R در قالب مدل برقی پرفورمنس بازمیگردد.

درحالحاضر، تنها مدل سنتی باقیمانده نیسان Z نیسمو است؛ هرچند قیمت بالا و غیبت جعبهدنده دستی علاقهمندان را نومید کرده است.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی