به گزارش آفتاب شرق
زیبایی در نگاه تماشاگر است اما منفینگری درمورد طراحی خودروی الکتریکی پرچمدار مرسدس EQS تقریباً همگانی به نظر میرسد. طراحی خاص این مدل که آیرودینامیک را در برتری قرار میدهد، نتوانسته نظر مشتریان را جلب کند.
«گوردن واگنر»، رئیس طراحی مرسدس، حرف های طراحی EQS بهطوری است که باید ده سال دیگر داخل بازار میشد و همین طراحی آیندهنگرانه به فروش آن ضربه زده است. طی ۴ سال وجود این مدل برقی در بازار، ناظر تحول نظر مردم درمورد آن نبودهایم.
واگنر توضیح میدهد EQS موفق نشد نظر خریداران S کلاس را جلب کند؛ چون «خودرویی کاملاً متفاوت است که در قالب سدان لوکس با کاپوت بلند طراحی نشده است.» از نظر واگنر، مرسدس باید این مدل را بهگفتن CLS آیندهنگرانه، S کلاس کوپه یا چیزی همانند آن تبلیغ میکرد.
مرسدس EQS، اشتباهی که از آن درس گرفته شد
مرسدس با درسگرفتن از اشتباهات قبلاش، زبان طراحی مدلهای درونسوز و الکتریکی را یکنواخت کرده است. نسل بعدی S کلاس نسخهای برقی خواهد داشت که انتظار میرود جانشین مرسدس EQS شود. نسل جاری این سدان لوکس قرار است سال ۲۰۲۶ فیسلیفت شود؛ به این علت به گمان زیادً جانشین آن تا آخر دهه جاری میلادی از راه نمیرسد.
واگنر در مصاحبهای از زبان طراحی EQ دفاع کرد و آن را موثر و زیاد اینده نامید. او او گفت علت تقاضای پایین EQS لزوماً طراحی خاص آن نیست، بلکه به فکر مشتریان از خودروهای برقی برمیگردد. او او گفت: «مشکل خودروهای برقی فهمیدن و فکر مشتریان از آنهاست. مشتری آن را همانند دستگاهی الکترونیکی فکر میکند. خودروهای درونسوز تا این مدت همانند ساعت کرونو فکر خواهد شد که دوام زیاد بیشتری دارند.»

مرسدس پیشازاین تلاش کرده با نصب جلوپنجره خاص، مرسدس EQS را همانند S کلاس کند. دومین فیسلیفت این مدل برقی درحال گسترش است که در آن گرافیک ستاره سهپر همانند CLA تازه در چراغهای جلو ادغام میشود؛ به این علت EQS حداقل تا چند سال دیگر در خط تشکیل باقی میماند که باتوجهبه گمان اراعه S کلاس برقی تا سال ۲۰۳۰، منطقی به نظر میرسد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی