به گزارش آفتاب شرق
چانگان Uni-V یک سدان لیفتبک محبوب در بازار چین و دیگر بازارهای صادراتی چانگان است. نسخه تازه این ماشین با طراحی متفاوت و چند پیشرفت کوچک بهزودی داخل بازار خواهد شد. چانگان باور دارد که این نسخه، نسل سوم چانگان Uni-V محسوب میشود اما در واقع حاصل یک فیسلیفت روی نسل دوم است که از سال ۲۰۲۱ تا بحال در بازار وجود دارد.
برای چانگان Uni-V تازه، سپرهایی با طراحی متفاوت و جلوپنجره بدون قاب در نظر گرفته شده است. جلوپنجره مهم اکنون به قسمت پایینی سپر منتقل شده است. چراغهای جلو همانند قبل می باشند اما لامپهای LED تازه درون آنها جاسازی شدهاند. این چنین دستگیرههای درب ماشین از نوع جمعشونده توکار (قرار گرفته داخل بدنه) تحول یافتهاند. همه این تغییرات به بهبود ظاهر ماشین و این چنین نگه داری آیرودینامیک آن پشتیبانی میکند.
برای نسل تازه چانگان Uni-V، نسخه اسپرت نیز در نظر گرفته شده است. در این نسخه کیت بدنه، لولههای اگزوز دوقلو و اسپویلر جمعشونده برای بهبود کارکرد و زیبایی را خواهید دید.

کابین Uni-V از نو طراحی شده است. پنل جلویی کاملاً تازه است. این چنین پنلهای درب، کنسول مرکزی و اهرم معاوضه دنده جدیدی را در این ماشین میبینیم. صفحه نمایش سیستم سرگرمی و کلاستر بهصورت جداگانه از یکدیگر طراحی شدهاند. کلاستر به راننده نزدیکتر شده است و تبلت مرکزی سیستم چندرسانهای نیز ابعاد بزرگتری دارد.
مشخصات فنی چانگان Uni-V تازه
چانگان Uni-V تازه با دو موتور چهارسیلندر توربوشارژر بنزینی اراعه میشود که هر دو به تازگی ارتقا یافتهاند. این موتورها اکنون دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت تازه با سختی ۵۰۰ بار می باشند.
تیپ پایه Uni-V به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر تجهیزاست. این پیشرانه در قبل ۱۸۸ اسببخار قوت آزاد میکرد اما راندمان آن اکنون به ۱۹۲ اسببخار افزایش یافته است. در تیپهای بالاتر، موتور دو لیتری توربوشارژر را میبینیم که در قبل ۲۳۳ اسببخار قوت آزاد میکرد اما اکنون راندمان آن به ۲۴۵ اسببخار افزایش یافته است.

مدلهای تجهیزبه موتور ۱.۵ لیتری، با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه اراعه خواهد شد. مدلهایی که موتور دولیتری توربوشارژر دارند نیز با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به دست مشتریان میرسند. هر دو نسخه دیفرانسیل جلو می باشند. نمایش رسمی این ماشین بهزودی در چین انجام خواهد شد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی