به گزارش آفتاب شرق
سامانه فوریتهای اداری فواد۱۲۸، بعد از اجرای آزمایشی در استان قزوین، با همکاری ایرانسل و تحت نظارت سازمان اداری و استخدامی سرزمین و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در استان البرز نیز به منفعتبرداری رسید.
به گزارش دیجیاتو، سامانه فوریتهای اداری (فواد۱۲۸) روز سهشنبه، ۳۱ تیرماه ۱۴۰۴، با وجود «علاءالدین رفیعزاده»، معاون رئیسجمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی سرزمین، «کامل داوودی»، رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریتهای اداری و «علیرضا رفیعی»، مدیرعامل ایرانسل، در ساختمان امام خمینی(ره) ایرانسل برای استان البرز راهاندازی شد. در این مراسم، رئیس سازمان اداری و استخدامی شخصاً به برخی تماسهای شهروندان جواب داد و پیگیریهای ملزوم برای از بین بردن مشکلات در همان لحظه انجام شد.
رفیعزاده در این مراسم با اصرار بر اهمیت این سامانه او گفت: «وقتی خدمات معنی خود را اشکار میکند که هنگامی مردم به سازمانهای گوناگون مراجعه میکنند، خواست هایشان جواب داده شود و با شدت، احترام و مراعات قوانین و مقررات انجام شود.» او در ادامه او گفت: «فواد۱۲۸ با این مقصد اجرا شد که اگر مردم نارضایتی دارند و با اختلال روبه رو خواهد شد، به آن مراجعه کنند. به این علت قابل قبول نیست که مراجعه کننده به دستگاه اداری برود و اراعه دهنده خدمات وجود نداشته باشد، اطلاعات اولیه در دسترس نباشد یا برخورد غیر محترمانه ببیند. مدیران و کارکنان دولت، خدمتگزار مردم می باشند.»
رفیعزاده به فرایند نظارت و بازدید کارکرد کارمندان و مدیران از طریق اجرای این سامانه اشاره کرد و خبرداد که در این فرایند ۲۵ نفر تشویق شدند و ۲ نفر از مدیران برکنار شدند. او این نوشته را نشان از دقت این سامانه دانست. رفیعزاده درمورد این نظارت او گفت: «بین کارمندان و مدیرانی که به کارشان دقت میکنند و افرادی که دقت ندارند، تفاوت تعداد بسیاری است و اکنون فهمید شدهاند که نظارتی بر فرایندهای کاری وجود دارد. این چنین دستورالعملی برای تشویق و تنبیه ناشی از نحوه اراعه خدمات به مردم طراحی شده است. ملزوم به ذکر است که در این دو ماه، از طریق اجرای این سامانه، فرهنگسازی خوبی در مسیر انجام و مراعات مقررات تشکیل شده است.»

رئیس مرکز بازرسی، نیز با اشاره به کارکرد سامانه در ۴۷ روز کاری در قزوین او گفت: «در طی ۴۷ روز کاری که این مطرح فعالیت خود را اغاز کرده است، از بین تماسهای گرفته شده با سامانه فواد۱۲۸، ۴۱۵ شکایت به ثبت رسیده است که ۱۰۰ درصد آن در میانگین زمان سه ساعت و ۲۲ دقیقه حل شده و به نتیجه رسیدهاند.» او افزود: «۹۳ دستگاه بازرسی شدند و به لحاظ شاخصهای تبلیغات، پاسخگویی دغدغهمندی و تکریم شهروندان، به ترتیب اداره کل انتقال خون استان، اداره کل پست، میراث فرهنگی و دامپزشکی و اداره کل منبع های طبیعی، مالیاتی، استانداری، کار و بنیاد شهید در رتبههای برتر قرار گرفتند. در طی این بازرسیها، ۲۵ نفر تشویق، ۱۸ کارمند و ۲۳ مدیر تذکر گرفتند و دو مدیر نیز برکنار شدند.»
فاز نخست سامانه فواد۱۲۸ در ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ در قزوین راهاندازی شد و بعد از پیروزی، اکنون در البرز اجرایی شده است. این پروژه بر پایه تفاهمنامهای سهجانبه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی سرزمین و ایرانسل در اردیبهشت ۱۴۰۴ کلید خورد. مقصد مهم آن، تشکیل بستری برای رسیدگی به شکایات و مشکلات شهروندان در تعامل با نظام اداری است.
ایرانسل بهگفتن مجری مطرح، با منفعت گیری از زیرساخت شبکه ارتباطی یکپارچه خود (شایا)، خدماتی همانند مرکز تماس یکپارچه، او گفتوگوی آنلاین و سرویسهای مبتنی بر APIهای اپراتوری را برای این سامانه فراهم کرده است. این شرکت این چنین از زیرساختهای دیجیتال خود برای برگزاری جلسات برخط و دورههای آموزشی در راستای تحول دیجیتال منفعت برده است.
سامانه فواد۱۲۸ در هفت حوزه مهم، از جمله عدم شفافیت قوانین، نقص در اراعه خدمات، غیبت کارکنان، و تاخیر در پاسخگویی، به شکایات رسیدگی میکند. شهروندان میتوانند از طریق شماره ۱۲۸ یا وبسایت فواد ۱۲۸ شکایات خود را ثبت و پیگیری کنند.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی