درآمد ایرانسل در جنگ ۱۲ روزه ۱۰۰۰ میلیارد تومان افت یافت_آفتاب شرق

مریم یزدانی
5 Min Read


به گزارش آفتاب شرق

مدیرعامل ایرانسل ضمن تشریح با اهمیت ترین عمل های این اپراتور در حوزه‌های پایداری شبکه و نگه داری زیرساخت ارتباطی در دوران جنگ ۱۲ روزه، خبرداد که ایرانسل در این دوره زیانی حدوداً ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را متحمل شده است.

«علیرضا رفیعی» با اشاره به این که در جریان جنگ ۱۲ روزه تازه، زیرساخت‌های گوناگون سرزمین با تهدید و صدمه روبه رو شد، او گفت: «شرکت‌های ارتباطی، نقشی حیاتی در نگه داری انسجام و تداوم خدمت‌رسانی دستگاه‌های گوناگون به شهروندان ایفا کردند.»

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیرعامل ایرانسل با اشاره به شرایط خاص جنگی سرزمین او گفت: «از لحظه اغاز بحران، برتری نخست ما نگه داری ربط پایدار و خدمت‌رسانی بی‌وقفه به مشترکان در سراسر سرزمین می بود. در تعداد بسیاری از شهرها، با قطعی‌های مقطعی برق و تهدیدات سایبری به طور همزمان مواجه بودیم؛ اما تلاش کردیم با منفعت گیری از توان فنی داخلی و بسیج منبع های حاضر، مشکل را به حداقل برسانیم.»

تداوم خدمت‌رسانی با همه توان حتی در تعطیلی‌ها

به حرف های رفیعی، در روزهایی که شرایط جنگی جهت شده می بود تا برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان، در اراعه خدمت با مشکل روبه رو شوند، «نه‌تنها خدمات دیجیتال و حمایتآنلاین ایرانسل متوقف نشد، بلکه تلاش کردیم تا پاسخگویی به نیازهای ارتباطی مردم حتی در دورافتاده‌ترین نقاط نیز نگه داری شود. همکاران فنی ما به طور شبانه‌روزی، در حال پایش حالت و از بین بردن مشکلات بودند.»

مدیرعامل ایرانسل پافشاری کرد: «در شرایط مخاطره جنگی، همکاران ما تا حد ممکن به طور دورکار به فعالیت پرداختند ولی در عین حال، مجموعه مدیریت ارشد شرکت و تیم‌هایی که حضورشان برای نگه داری پایداری شبکه الزامی است، با همه توان و همه‌زمان، در محل‌های مورد نیاز وجود داشتند.»

او افزود: «پایداری شبکه در این شرایط، نتیجه آمادگی قبلی، تمرین‌های بحرانی و روحیه جهادی همکاران ما در سراسر سرزمین می بود. نگه داری ارتباطات در زمان بحران، تنها یک خدمت عمومی نیست، بلکه یک مؤلفه امنیت ملی است.»

وقفه‌های ناگزیر در برخی خدمات

مدیرعامل ایرانسل در عین حال تصریح کرد: «اگرچه تلاش شد سطح سرویس‌دهی ثابت بماند، اما در برخی مناطق به علت وجود مشکلاتی خارج از اراده شرکت، که ریشه در شرایط تحمیلی ناشی از جنگ داشت، اراعه برخی خدمات موقتاً دچار وقفه شده می بود.»

رفیعی پافشاری کرد که با آخر یافتن بحران، برگشت دادن سطح خدمات به حالت عادی در مختصر‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و درس‌آموخته‌های بحران، مسلماً در برنامه‌های آتی نگهداری و پایداری شبکه، مد نظر قرار خواهند داشت.

کم شدن درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی

رفیعی پافشاری کرد: «تشکیل محدودیت در عرصه دسترسی به شبکه، هر چند به علت شرایط موقت جنگی، ناگزیر به نظر می‌رسد؛ ولی از طرف دیگر، متأسفانه جهت توانایی منفی مشتریان ایرانسل از خدمات دریافتی می‌شود و عدم امکان نگه داری رضایت مشتری در این موارد، برای اپراتور به گفتن یک بنگاه اقتصادی، زیان‌بار است.»

سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی – اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین خبرگزاری های پارسی زبان در آفتاب شرق

مدیرعامل ایرانسل در ادامه گفت: « ایرانسل همچون دیگر بازیگران زیست‌بوم فناوری‌اطلاعات و ارتباطات سرزمین، در این جنگ، صدمه‌های مالی قابل‌توجهی دید. برآورد اولیه مشخص می کند که رخدادها و شرایط جنگی به وجود امده، جهت کم شدن درآمدی نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومانی ایرانسل بوده است.»

او ابراز امیدواری کرد با نگاه حمایتی حاکمیت و تخصیص منبع های اختصاصی برای ترمیم زیرساخت‌ها، صنعت ICT سرزمین بتواند هرچه سریع تر برنامه‌های گسترش‌ای خود با دقت به رشد تقاضا را اجرایی کند: «آن چه در این بین حائز اهمیت است و مهم‌تر از زیان مالی است، نگه داری ربط انسان‌ها در لحظه‌های سخت است؛ ما این مأموریت را با افتخار به انجام رساندیم.»

دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی

اخبار اجتماعی

اخبار ورزشی

فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

کسب وکار

Share This Article