به گزارش آفتاب شرق
ایران ماشین طی سالیان تازه و به واسطه حذف محصولات ارزانقیمت، تشکیل برخی خودروهای همچون پژو پارس و پژو ۲۰۶ را متوقف کرد. ظرفیت خالی تشکیل این محصولات اکنون به سورن پلاس و پژو ۲۰۷ تعلق یافته است. بااینحال هوش مصنوعی به ما پشتیبانی میکند تا پژو پارس فیسلیفت یا پژو ۲۰۶ فیسلیفت را فکر کنیم. در این نوشته نگاهی به این خودروها خواهیم داشت، یقیناً که تشکیل مدلهای حذف شده در شرایط جاری دور از انتظار به نظر میرسد.
پژو پارس فیسلیفت
ایرانماشین در سال ۱۴۰۲ نسخهای آزمایشی از پژو پارس فیسلیفت را با ظاهری شگفت معارفه کرد. اراعه این ماشین در حد شایعه باقی ماند و تا بحال ایرانماشین تمایلی برای اراعه این محصول نشان نداده است. یقیناً در بازار آزاد پژو پارس هم چنان محبوب است و قیمت آن با نرخ تارا برابری میکند.
از آنجایی که پلتفرم پژو پارس متعلق به چند دهه قبل است، در عملیات فیسلیفت نمیتوان ستونهای این ماشین را تحول داد. بیشترین تغییراتی که میتوان در این ماشین اعمال کرد، جایگزینی سپر و جلو پنجره با نسخه شبیه تارا و رانا پلاس خواهد می بود. این چنین طراحان میتوانند شیشههای لچکی درب جلو و عقب را تا حدودی معاوضه کنند. درنهایت مطرح تازه رینگها نیز میتواند جهت جذابیت دو چندان این ماشین برای مخاطبان شود.

اکنون نسخه سدان پژو ۴۰۸ در چین به تشکیل میرسد. قسمت جانبی این ماشین شباهت قابلتوجهی با محصولات جاری ایرانماشین دارد و طراحان این شرکت میتوانند از سبک طراحی پژو ۴۰۸ چینی برای فیسلیفت محصولاتی همچون تارا منفعت گیری کنند.
پژو ۲۰۶ فیسلیفت
اکنون نسخه فیسلیفت پژو ۲۰۶ با نام پژو 207i توسط ایرانماشین به تشکیل میرسد؛ نسخهای که در واقع پژو ۲۰۶ پلاس متعلق به سال ۲۰۰۹ است. مدیرعامل ایرانماشین از فیسلیفت مجدد پژو ۲۰۷ خبر داده است، به این علت میتوانیم زبان طراحی پژو را روی مدل قدیمی و محبوب ۲۰۶ اعمال کنیم.

برای تشکیل پژو ۲۰۶ فیسلیفت، هیچ گزینهای بهتر از پژو ۲۰۸ برای الگو گرفتن نیست. منفعت گیری از سبک تازه جلوپنجره و چراغهای محصولات پژو میتواند جهت جذابیت دوچندان این ماشین شود. از آنجایی که گلگیرهای پژو ۲۰۶ حجم دارند، اعمال جلوپنجره تازه و سپر بزرگ چندان توازن ظاهری این ماشین را برهم نمیزند.
رانا فیسلیفت
تشکیل رانا از سال ۱۳۹۹ متوقف شد تا رانا پلاس جانشین آن شود. در رانا پلاس تنها طراحی کاسه چراغها تحول کردهاند و دیگر قسمتها همچون سپر و جلوپنجره، همانند به رانا LX می باشند. به این علت بد نیست تا با نگاهی به پژو ۳۰۸، ظاهر این ماشین تا حدی تحول کند.

از آنجاییکه پژو ۳۰۸ یک سدان جمعوجور محسوب میشود، طراحان ایران ماشین میتوانند سبک طراحی عقب این ماشین را نیز در رانا فیسلیفت اعمال کنند. این چنین ملزوم است تا جلوپنجره ماشین مقداری بزرگتر شود. برای طراحی جلوپنجره، میتوان از سبک شبیه خودروهای اقتصادی فولکس واگن منفعت گیری کرد.
تارا فیسلیفت یا سمند تازه
با دقت به این که پلتفرم پژو ۳۰۱ نسبت به دیگر پلتفرمهای ایرانماشین جدیدتر محسوب میشود، طراحان به راحتی میتوانند یک سدان اسپرت و دلنشین همچون مزدا ۳ تشکیل کنند. برای این منظور ملزوم است تا کاپوت ماشین کشیدهتر شود. از نظر دیگر طراحان باید صندوق عقب کوچکتری را برای ماشین در نظر بگیرند. منفعت گیری از رینگهای بزرگتر نیز در افزایش جذابیت ماشین اثرگذار است. منفعت گیری از کاسه چراغ با طراحی تیز همانند محصولات سئات و کوپرا نیز میتواند به تأثیرگذاری ظاهر این ماشین پشتیبانی کند. در نهایت بایستی طراحی ساده قسمت جانبی، جای خود را به حجمهای فانتزی با خطوط نرم و منحنی بدهد.

یقیناً طراحان ایرانماشین میتوانند با تغییراتی زیاد کمتر، سمند تازه را به تشکیل برسانند. برای این منظور ملزوم است تا نگاهی به نسل جاری یا قبلی فولکس واگن پاسات داشته باشند؛ خودرویی که سمند همانند به نسلهای قدیمی آن است. با تحول کاپوت، جلوپنجره و چراغها، به راحتی میتوان خودرویی همانند به جتا VA3 تشکیل کرد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی 

 
			 
		 
		 
		