به گزارش آفتاب شرق
بی ام و XM را میتوان یکی از خودروهای نامتعارف و مشهور بازار قلمداد کرد. تنها راه برای تیونینگ این ماشین، اغراق زیاد تر است. شرکت تیونینگ آلمانی جیپاور (G-Power) با منفعت گیری از همین رویکرد، نسخه تیون شده XM را با ظاهری شگفت و هزار اسببخار قوت معارفه کرده است. این ماشین با نام جیایکسام بایتوربو (GXM Bi-Turbo) شناخته میشود. ظاهر این محصول او گفت و گو برانگیز است اما هزار اسببخار قوت، کارکرد فنی خیرهکنندهای را به نمایش میگذارد.
یک تیون جسورانه روی خودرویی غیرمتعارف
بی ام و XM نخستین مدل جدا گانه از زیرمجموعه M بیامو می بود که بعد از دههها معارفه شد. این ماشین ترکیبی گیجکننده از یک شاسیبلند خانوادگی با طراحی متفاوت و پیشرانه قوی را به نمایش میگذارد. جلوپنجره بزرگ، چراغهای دوتکه، سپر حجیم عقب و بدنه زخمت علتشدهاند تا تیونرهای اندکی به بهینهسازی این ماشین علاقه نشان دهند. فروش بی ام و XM حتی از بی ام و Z4 نیز کمتر است، چرا که ظاهر او گفت و گو برانگیز این ماشین علترویگردانی مشتریان میشود.
بااینحال جیپاور تصمیم گرفت ریسک کند. این شرکت بهجای اصلاح ناهنجاریهای ظاهری بی ام و XM، این قسمتها را با طراحی جسورانه و اغراقآمیز برجسته کرد. تیم جیپاور بهجای طراحی قطعات تازه، از کیت بدنه منصوری منفعت گیری کرده است. سپر جلو، دیفیوزر، اسپویلر، قوس چرخها و کاپوت فیبرکربنی بهطور مستقیم توسط منصوری تهیه شدهاند. تنها قسمت انحصاری جیپاور در مدل GXM Bi-Turbo، رینگهای ۲۳ اینچی سبکوزن هاریکن آر آر (Hurricane RR) می باشند.
قدرتی فراتر از رقم های معمول بی ام و XM
بی ام و XM در حالت استاندارد از پیشرانه V8 هیبریدی با ۷۳۸ اسببخار قوت و ۱۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور منفعت میبرد. شتاب صفرتاصد نسخه استاندارد، ۳.۶ ثانیه است.

تیم جیپاور با بهینهسازی ECU و افزودن سیستم اگزوز اسپرت تازه، قوت را به ۹۵۰ اسببخار و گشتاور را به ۱۴۰۰ نیوتنمتر رسانده است. این چنین محدودکننده شدت از نو برنامهریزی شده است و بی ام و XM اکنون میتوانند به شدت ۳۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد. جیپاور میگوید که با نصب سیستم اگزوز دیپ تون (Deeptone)، قوت نهایی ماشین از مرز ۱۰۰۰ اسببخار عبور خواهد کرد. قیمت این ماشین قوی تا این مدت اشکار نیست اما همه ما میدانیم که خرید خودرویی با ۱۰۰۰ اسببخار قوت، برای مشتری ارزان همه نخواهد شد.
دسته بندی مطالب
اخبار سلامتی
